Rośnie liczba małych formatów handlowych

Słoweńska spółka Svilanit uruchomiła swój trzeci sklep w Polsce w Galerii Malta. Svilanit zajmuje się produkcją i sprzedażą tekstyliów domowych. Nowo otwarty salon sieci w poznańskiej galerii zajmuje powierzchnie ok. 66 mkw. – Na ten rok nie mamy ustalonych planów odnośnie ilości nowych sklepów w centrach handlowych. Analizujemy nadesłane oferty do firmy, a także sami składamy aplikacje w interesujących nas galeriach handlowych. – powiedział redakcji Retailnet.pl Henryk Mędrzak dyrektor zarządzający Svilanit Polska. Sp. z o.o.

– W najbliższym czasie zamierzamy na polski rynek wprowadzić nowy koncept multibrandowy Homely, który jest już obecny w południowej części Europy – dodał Henryk Mędrzak.

Słoweńska spółka Fabryka Włókiennicza Svilanit, d.d. powstała w 1938 roku i produkuje pod marką Svilanit tekstylia domowe m.in. ręczniki, dywaniki, szlafroki kąpielowe, akcesoria dziecięce, pościele, koce, kołdry, pokrowce na materace, poduszki, nakrycia stołowe, akcesoria kuchenne, krawaty i akcesoria mody.
Sklepy Svilanit znajdują się w Słowenii, Chorwacji, Polsce i Serbii. W 2010 roku spółka uruchomiła swój odział w Polsce. Obecnie w sieci na terenie kraju funkcjonują trzy salony w galeriach handlowych m.in. w krakowskiej Bonarka City Center, Kazimierz oraz w poznańskiej Malcie. Średnia powierzchnia otwieranych salonów wynosi od 60 do 70 mkw. Produkty marki Svilanit można również kupić za pośrednictwem sklepu internetowego.