Centrum Handlowe Łacina, którego inwestorem jest francuska firma Apsys Group zostanie zlokalizowane przy ulicach Łacina i  Pleszewskiej koło ronda Rataje w Poznaniu. Szacunkowy koszt inwestycji  to około 250 mln euro, czyli ponad 1 mld zł. Obiekt ma być otwarty jesienią 2014 roku. Obiekt o całkowitej powierzchni 230 tys. mkw. i łącznej powierzchni najmu 98 tys. mkw. będzie jednym z największych i najnowocześniejszych centrów handlowo-rozrywkowych w Polsce. Obiekt będzie dysponował liczbą 3,2 tys. miejsc parkingowych. Łacina powstaje w prestiżowej części Poznania. Inwestor, firma Apsys, szacuje, że tylko w pierwszym roku działalności kompleks odwiedzi blisko 12 mln osób.

W Centrum Handlowym Łacina przewidzianych jest 310 punktów usługowo-handlowych, w tym 245 butików, sześć sklepów dwupoziomowych, 40 sklepów o średniej i dużej powierzchni oraz 25 restauracji i punktów gastronomicznych. Komercjalizacją obiektu zajmuje się inwestor.

– Mamy zawarte umowy z ok. 100 najemcami, którzy zadeklarowali chęć wydzierżawienia aż 65 proc. powierzchni handlowo-użytkowej. W kompleksie planowanych jest 310 punktów handlowych i usługowych, w tym 245 butików oraz 40 sklepów o średniej i dużej powierzchni. Na pierwszym piętrze powstanie Aleja Mody o powierzchni 25 tys. metrów kwadratowych, na której międzynarodowe sieci odzieżowe otworzą swoje pierwsze butiki w Polsce – informował w grudniu 2011 roku Marek Błędowski, członek zarządu i dyrektor ds. komercjalizacji firmy Apsys Polska. W Łacinie znajdą się między innymi: Carrefour, Leroy Merlin, Electro World, Empik, Smyk, Sephora, Douglas, H&M, C&A, Mango, Deichmann, Apart, W. Kruk oraz Multikino z 11 nowoczesnymi salami.

Położenie niemal w samym sercu miasta zagwarantuje dogodny dojazd wieloma środkami komunikacji miejskiej, jak również samochodem. Łacina stanowić będzie europejski przykład śródmiejskiego centrum nowej generacji, w którym istotną rolę odgrywa nowoczesna architektura.  Grupę docelową inwestycji stanowią rodziny, osoby starsze i studenci, którzy będą mogli korzystać m.in. z działów: dekoracji wnętrz, oferującego najnowsze światowe trendy; urody i zdrowia; kultury i rozrywki. Ponadto na klientów Łaciny będzie czekać Aleja Mody – obszar o łącznej powierzchni 25 tys. mkw. skupiający znane marki odzieżowe. W ramach obiektu planuje się również utworzenie sklepów z artykułami dla dzieci i niemowląt oraz punktów z produktami spożywczymi. Na terenie inwestycji powstanie także centrum rozrywki rodzinnej oferujące atrakcje dla najmłodszych klientów.

Apsys to globalny operator, inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości. Firma stosuje w swej działalności zasady zrównoważonego budownictwa, tak aby zarządzane przez nią centra handlowe spełniały najwyższe wymogi efektywności energetycznej oraz ekologicznej. Firma wykorzystuje najefektywniejsze rozwiązania techniczno-organizacyjne uwzględniające potrzeby najemców, pracowników i klientów centrów. Apsys jako pionier certyfikacji zrównoważonego budownictwa posiada rozległe i unikatowe know-how w zarządzaniu centrami handlowymi, które może udostępnić każdemu właścicielowi dla każdego projektu w celu podniesienia jego wartości i obniżenia kosztów utrzymania. Firma Apsys istnieje w Polsce od 1997 roku.