Solar Company: 19 kwietnia 2012 debiut spółki na GPW

PH Auchan Bielany

PH Auchan Bielany

– Wejście na Giełdę Papierów Wartościowych to dla nas naturalny, kolejny etap rozwoju, na który zdecydowaliśmy się z myślą o długoterminowych planach spółki, związanych m.in. z dalszym rozwojem poza Polską. Naszym założeniem było pozyskanie stabilnych, wysokiej jakości akcjonariuszy, dlatego cieszy nas fakt, że naszymi nowymi udziałowcami zostały m.in. renomowane instytucje finansowe działające w Polsce – powiedział Stanisław Bogacki, prezes zarządu Solar Company SA.

Spółka działająca na polskim rynku odzieżowym przydzieliła wszystkie 12 mln oferowanych akcji. Inwestorzy instytucjonalni objęli 11,6 mln akcji, natomiast inwestorzy indywidualni 400 tys. akcji. Redukcja w transzy inwestorów indywidualnych przekroczyła 58 proc. Cena sprzedaży akcji spółki Solar Company to 13 zł, więc wartość całej oferty wyniosła 156 mln zł. Udział nowych akcjonariuszy w kapitale zakładowym w łącznej liczbie akcji Spółki po ofercie będzie kształtował się na poziomie 40 proc. 

Solar Company SA jest właścicielem marki Solar skierowanej do kobiet. Pod marką Solar sprzedawane są autorskie kolekcje odzieży damskiej oraz akcesoriów odzieżowych (torebki, paski, czapki, kapelusze, chusty, szaliki, rękawiczki, okulary przeciwsłoneczne, parasolki oraz biżuteria). Kolekcje marki tworzone są z myślą o kobietach aktywnych zawodowo, młodych duchem, dbających o swój wygląd, ceniących elegancję z odrobiną ekstrawagancji. eleganckim charakterze, uzupełnionych o szeroką gamę akcesoriów. Każdego roku projektowane są trzy główne kolekcje obejmujące sezony: wiosna-lato, jesień-zima oraz karnawał.

Grupa Solar stale rozwija sieć sprzedaży, zarówno w Polsce, jak i za granicą i obejmuje ona obecnie łącznie 234 placówki (sieć sprzedaży grupy w Polsce obejmuje 196 punktów handlowych, składającą się z 72 sklepów własnych (w tym 8 sklepów typu outlet), 8 sklepów franczyzowych oraz 116 sklepów partnerskich). Od kilku lat spółka jest również obecna na rynkach zagranicznych poprzez sieć sklepów partnerskich i franczyzowych, która obejmuje obecnie 38 sklepów (31 partnerskich oraz 7 franczyzowych) zlokalizowanych m.in. w Niemczech, Belgii, Wielkiej Brytanii, Szkocji, Rosji, Ukrainie oraz na Słowacji, Litwie i Białorusi.Posiada także sklep internetowy.

Przychody ze sprzedaży grupy Solar w 2011 roku wyniosły ponad 190,9 mln zł i były o 4,3 proc. wyższe niż w 2010 roku, EBITDA osiągnęła poziom 70,8 mln zł (wzrost o 51,1 proc.), natomiast zysk netto wyniósł 52,4 mln zł (czyli był o 61,4 proc. wyższy niż rok wcześniej).

Akcjonariuszami Solar Company SA są założyciele spółki, tworzący jednocześnie jej zarząd: Stanisław Bogacki (prezes zarządu, posiadający pośrednio 25 proc. kapitału), Maria Pyzio (wiceprezes zarządu, posiadająca pośrednio 25 proc. kapitału) oraz Paweł Nowak (Wiceprezes Zarządu, posiadający pośrednio 50 proc. kapitału). Grupa zatrudnia obecnie ok. 830 osób.
 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016