Salon Mohito w Grudziądzu

Spółka Neinver realizująca Galerię Katowicką i dworzec kolejowy w Katowicach, poinformowała, że pierwszy, zrekonstruowany kielich nowego dworca kolejowego jest już na ukończeniu.- Obecnie przystępujemy do jednego z najważniejszych działań, do betonowania czaszy kielicha. Prace projektowe związane z tą operacją trwały kilka ostatnich lat, a prace budowlano-montażowe, kilka ostatnich miesięcy – powiedział Rafał Elżanowski, dyrektor ds. inwestycji Neinver Polska.

Za kilka tygodni, po wyschnięciu betonu, metalowe rusztowanie zostanie zdemontowane. Wtedy też w pełni będzie widoczna faktura pierwszego z 16 odtwarzanych filarów, z odciśniętymi w betonie słojami drewnianego szalunku.

Dworzec PKP i hala podziemna dworca PKS zostaną otwarte jeszcze w 2012 roku. Z kolei Galeria Katowicka zacznie działać w okolicach połowy 2013 roku. Realizacja całej inwestycji jest szacowana na 240 mln euro. Projekt przebudowy katowickiego dworca został opracowany wspólnie z firmą SUD Architectes. Z kolei Architekci z bytomskiej firmy Medusa Group stworzyli projekt wnętrz Galerii Katowickiej – wnętrze obiektu utrzymane jest w bieli i czerni.

Powstająca przy placu Wilhelma Szewczyka Galeria Katowicka będzie ściśle zintegrowana z odnowionym budynkiem dworca kolejowego. W nowym kompleksie powierzchnia przeznaczona na handel i usługi zajmie ponad 53 tys. mkw., na których łącznie powstanie około 250 punktów usługowo-handlowych. Podziemna część pomieści parking na 1200 samochodów. W galerii znajdzie się m.in. supermarket oraz sklep z artykułami RTV i AGD oraz głównie sklepy z odzieżą i obuwiem najpopularniejszych polskich i zagranicznych marek, akcesoriami, biżuterią, wyposażeniem wnętrz oraz kosmetykami. Od strony pl. Szewczyka powstaną kawiarnie i restauracje z letnimi ogródkami. Będzie także Multikino. Firmy, które już wynajęły powierzchnię handlową w powstającym kompleksie komunikacyjno-handlowo-biznesowym to m.in.: Starbucks, który otworzy trzy lokale ( w tym jeden na hali dworca kolejowego, który stanowi integralną część obiektu), Matras z dwoma księgarniami, Tchibo, biuro podróży Tui, salon z odzieżą sportową i sprzętem kempingowym 4F, sklep Hubiz, 1 Minute, Relay, Kolporter, Pasmanteria, Vip Collection, Minewine.pl, Owocowy Raj, Fotojoker, Travel Club Lufthansa. Z kolei restauracje Bacówka, Subway, KFC i Burger King wzmocnią food court przyszłego centrum. Wyłącznym agentem przy komercjalizacji Galerii Katowickiej jest firma Cushman & Wakefield.