Tesco Polska: nowe sklepy i sprzedaż w internecie w planach na 2012 rok

Factory Kraków

Factory Kraków

Spółka Tesco Polska poinformowała, że jej obroty w roku finansowym wzrosły o 8,8 procent, siegając brutto 12,6 mld zł. Jak podkreśla cytowany w komunikacie Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska ten wzrost to zasługa rozwoju sieci sklepów i ciągłego dostosowywania się do nowych preferencji klientów. Doskonałym tego przykładem są sklepy Extra, notujące wysokie wzrosty sprzedaży.

W tym czasie Tesco otworzyło też 51 nowych sklepów, w tym cztery nowe sklepy sieci Tesco Extra. Ponownie uruchomiło też 8 placówek po modernizacji i dosowaniu do standardu Extra. Sklepy sieci – jak podkreslono w komunikacie-powstają głównie w dużych polskich miastach, choć spółka nie uchyla się tez od  inwestycji w mniejszych ośrodkach. W  roku 2012/13 Tesco deklaruje, że nadal będzie otwierać nowe sklepy, tak super, jak i hipermarkety.

Jak mówi  Ryszard Tomaszewski 2011 rok pokazał, że najważniejsza jest  cena i jakość. -Na tym budujemy naszą strategię na najbliższe lata. Drugi ważny obszar to szukanie sposobów zwiększania naszej efektywności i nowoczesności. Tu przykładem będzie wprowadzanie elektronicznych etykiet cenowych, dalsze zmiany w operacjach sklepowych i dystrybucji czy start sprzedaży z wykorzystaniem internetu.

Brytyjska Grupa Tesco posiada jedną z największych międzynarodowych sieci detalicznych. W sieci działa ponad 4,8 tys. sklepów w kilkunastu krajach na całym świecie. W Polsce działa ponad 400 sklepów, w samym 2011 roku uruchomionych zostało 51 sklepów. Tesco to sklepy w różnych formatach: hipermarkety (powierzchnia 3 tys. mkw. i więcej), hipermarkety kompaktowe (pow. 2 tys. mkw.), supermarkety (pow. 600 – 800 mkw.)

Należąca do grupy Tesco Polska sp. z o.o. jest m.in. inwestorem Centrum Handlowe na Kabatach w warszawskiej dzielnicy Ursynów. Ma ono powstać do 2015 roku i będzie mieć 45 tys. mkw. powierzchni handlowej.

 
 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016