Michał Kałużyński, prezes zarządu Top Secret sp. z o.o.

 – W 2011 roku Grupa Smyk otworzyła 21 sklepów, a w 2012 roku zamierzamy przynajmniej powtórzyć ten wynik- powiedział redakcji Retailnet.pl Marek Łebek, PR & Marketing Manager sieci sklepów Smyk – Możemy się pochwalić, że na 10 sklepów podpisaliśmy już kontrakty i są to świetnie zlokalizowane centra handlowe. W tym roku stawiamy na średniej wielkości miejscowości oraz otwarcia sklepów Smyk Megastore w większych miastach. I tak jeszcze w kwietniu otworzymy pierwszego „regularnego” Smyka w galerii Nova Park w Gorzowie Wielkopolskim o powierzchni niemal 800 mkw. Ponadto uruchomiliśmy czwarty sklep Smyk Megastore w CH Karolinka Opolu , a w najbliższych tygodniach ruszy kolejny salon w tym formacie o powierzchni około 2 tys. mkw. w Centrum Handlowym Korona Kielce. – dodał Marek Łebek.

Smyk to międzynarodowa sieć sklepów z artykułami dla dzieci, wchodząca w skład Grupy Empik Media & Fashion (EM&F). Historia marki Smyk sięga lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Dynamiczny rozwój sieci rozpoczął się jednak w roku 2000. Powołano wówczas samodzielną spółkę: Smyk Sp. z o.o. Obecnie sieć sklepów Grupy Smyk stanowi łącznie 155 salonów. W Polsce działa 81, w Niemczech 47, Rosji 14, Rumunii 2, Turcji 3, a na Ukrainie 8.

Grupa Empik Media & Fashion (Grupa EM&F) jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz NFI Empik Media & Fashion S.A. jako spółka holdingowa. Model biznesowy Grupy EM&F opiera się na działalności czterech segmentów: Grupa Empik (m.in. książki, prasa, multimedia, artykuły art & pap oraz bilety na imprezy kulturalne), Grupa Smyk (zabawki i artykuły dziecięce), Szkoły Językowe oraz segment Moda i Uroda (marki modowe i kosmetyczne).