Experian plc: spadła liczba klientów w polskich centrach handlowych

CH Promenada w Warszawie

CH Promenada w Warszawie

Przełom marca i kwietnia tradycyjnie nie jest najlepszym czasem dla najemców centrów handlowych. Po świętach zwykle spada liczba klientów w polskich sklepach. Okres niższych obrotów trwa zazwyczaj całą wiosnę i lato, by dopiero jesienią powrócić do trednu wzrostowego. Wprawdzie analiza wykresu FootFall Index Polska wskazuje,że w połowie kwietnia,porównujac z poprzednim tygodniem, o 17 proc. zwiększył się ruch w centrach handlowych. Jest to jednak tylko niewielkie odbicie po 30 proc. załamaniu tuż po świętach. Jednocześnie, w porównaniu z rokiem 2011 liczba kupujacych w polskich sklepach spadła w trzecim tygodniu kwietnia o ponad 7 proc. Najemców czeka okres  szczególnych zabiegów o klientów. A to może oznaczać tylko jedno, wyprzedaże- uważa Karina Kreja, dyrektor w dziale badań CBRE.

– Wiosenne wyprzedaże na dobre zagościły w kalendarzu polskich handlowców już dobrych kilka lat temu. Trzeba jednak zauważyć, że w ostatnim czasie zmienia się ich charakter. Na początku były zwykle symboliczne i nieporównywalne do znanych ze sklepów na zachodzie Europy. Rynek wymógł jednak na najemcach dostosowanie ich oferty do oczekiwań klientów – mówi Karina Kreja. Jej zdaniem wyprzedaże w wykonaniu rodzimych handlowców coraz bardziej upodabniają się do tych z Zachodu.
– Obniżki nie są jeszcze tak drastyczne, ale trend jest dobrze widoczny. W dodatku nie dotyczy  tylko sklepów z odzieżowych, ale coraz częściej na taki krok decydują się przedstawiciele innych branż, nawet jubilerzy – zauważa Karina Kreja.

Experian plc z siedzibą w Dublinie działa w 38 krajach. Firma monitoruje ruch klientów wewnątrz i na zewnątrz centrów handlowych. Jej badania pomagają w analizie ich przyzwyczajeń i preferencji, a także dostarczają informacji dotyczących wykorzystania parkingu.
Roczne obroty Experian plc to 4,1 mld dolarów (2,9 mld euro). Firma jest notowana na londyńskiej giełdzie papierów wartościowych (EXPN). Spółka została założona w 1991 roku. Swoje systemy zainstalowała już 850 centrach handlowych w 41 krajach. Polskę obsługuje biuro w Berlinie, odpowiedzialne za Europę Centralną i Wschodnią.
 

Reklama

Galeria Jurajska