Esotiq & Henderson: plany rozwoju sieci sprzedaży

Wizualizacja Galerii Calisia

Wizualizacja Galerii Calisia

Esotiq & Henderson SA właściel sieci sklepów z damska bielizną marki Esotiq oraz męska – Henderson, chce rozwijać swą sieć salonów  zarówno w Polsce, jak i we Włoszech, Francji i Rosji. Rozwój sieci sklepów, których jest obecnie ok. 160 opierać się ma w głównej mierze na wzroście udzielonych licencji franczyzowych. Zmiany dotyczyć będą struktury terytorialnej sklepów – z jednej strony otwarte zostaną sklepy poza granicami kraju, z drugiej strony spółka przewiduje rozwój sieci sklepów również w małych i średnich polskich miastach.

Jak deklaruja władze spółki w komunikacie: – Widoczny w minionych latach trend w zakresie tworzenia sieci sklepów będzie kontynuowany.

Spółka zakłada dalszy dynamiczny wzrost sieci sklepów własnych, prowadzonych w oparciu o umowy franczyzy, partnerskich oraz multibrandowych. Przewiduje, iż do końca  2012 roku w sieci będzie około 200 sklepów. Wzrost sieci sklepów nastąpi w głównej mierze w wyniku wzrostu ilości sklepów prowadzonych w oparciu o umowy franczyzy. W rezultacie w w małych i średnich miastach otwartych zostanie około 50 sklepów dwubrandowych.    

Wzrostowi rozpoznawalności marki towarzyszyć ma natomiast zmiana strategii marketingowej oraz zaistnienie w związanym z branżą mody kanale telewizyjnym. Planowane jest wykorzystanie witryn sklepowych jako ekranów projekcyjnych. Dzięki nowoczesnej folii do tylnej projekcji większość witryn w sieci salonów będzie  wyświetlać filmy reklamowe, pokazywać materiały zdjęciowe i plakatowe, prezentować imprezy z udziałem marek firmy, pokazy mody itp. Dzięki wykorzystaniu ekranów projekcyjnych spółka chce uzyskać dodatkowe narzędzie do stałej, aktywnej komunikacji z klientem poprzez krótkie promocje czy relacje na żywo z wydarzeń na świecie.

W salonach Esotiq pojawi się też Esotiqe Cafe kawiarnie dla kobiet zainteresowanych modą.  Ma to mieć pozytywny wpływ  na  postrzeganie marki i zwiększyć liczbę odwiedzających salony oraz znacząco wpłynąć na sprzedaż w nowych salonach z kawiarniami. 

W 2011 roku spółka Esotiq & Henderson uzyskała przychody ze sprzedaży na poziomie 78,3 mln zł i 4 mln zysku netto. Aktywa spółki wyceniane są na 56,6 mlz złotych a zobowiązania na 37,5 ml zł.

Spółka Esotiq & Henderson SA powstała w celu kontynuowania oraz dalszego rozwoju przejętej od LPP SA działalności w segmencie rynku bieliźniarskiego, prowadzonej głównie w oparciu o marki Esotiq i Henderson. Same marki mają nieco dłuższą historię. Bielizna męska pod marką Henderson sprzedawana jest od 1998 r., a marka bielizny damskiej – Esotiq funkcjonuje od 2005 r.

Esotiq & Henderson nie pobiera żadnych opłat za przystąpienie do sieci. Od franczyzobiorcy oczekuje zaaranżowania lokalu zgodnie z projektem i standardami obowiązującymi w sieci. W zamian oferuje możliwość prowadzenia handlu pod szyldem Esotiq, pełne know-how oraz depozytowy system zaopatrzenia sklepu nie wymagający angażowania swoich środków w towar. Za sprawy związane z rozwojem sieci franczyzowej odpowiada Aleksandra Sobotka.

Bielizne marki Esotiq można tez kupić w firmowym e-sklepie.

Reklama

Galeria Jurajska