mec. Robert Szczepanek Causa Finita Commercial Real Estate Law Firm

Pierwszy sklep marki Muji oferującej japońskie przedmioty użytku codziennego oraz odzież został otwarty 25 marca 2010 roku w CH Arkadia w Warszawie. Asortyment warszawskiego sklepu zajmującego powierzchnię 300 mkw., liczy sobie około 2 tys. produktów. Sieć Muji nie planuje, podobnie jak w roku ubiegłym, otwarcia kolejnych salonów w Polsce w 2012 roku.

– W tym roku nie będzie to możliwe, ale planowany jest dalszy rozwój firmy. Zależy nam głównie na współpracy na zasadzie franczyzy. Aktualnie poszukujemy dogodnych powierzchni handlowych mierzących około 300 mkw. w dużych miastach: Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu. Prawdopodobnie nowe salony zostaną otwarte w 1013 roku – mówi Hanna Białoń z Muji Polska.

W salonie Muji w CH Arkadia można znaleźć artykuły papernicze, kuchenne, wyposażenia wnętrz, zabawki oraz ubrania. Produkty marki są proste, o neutralnej kolorystyce, funkcjonalne i odpowiednie na każdą okazję. Firma jest znana głównie z minimalistyczmych przedmiontów wyposażenie wnętrz, stworzonych w oparciu o filozofię „no logo”. Przedmioty Muji są anonimowe. Poza opakowaniem i metką cenową, nie zawierają żadnej informacji, która pozwalałaby na zidentyfikowanie marki. Muji Polska oferuje swój asortyment także za pośrednictwem sklepu internetowego.

Muji zostało założone w 1980 roku przez japoński koncern Seiyu. Nazwa Muji powstała z połączenia dwóch zwrotów – japońskiego określenia “Mujirushi” (bez marki) oraz „Ryohin” (wysoka jakość). Główne założenie firmy zakłada oferowanie konsumentom na całym świecie doskonale zaprojektowanych produktów codziennego użytku, o dobrej jakości i przystępnych cenach. Muji skieruje ofertę do wybranej grupy wymagających, świadomych odbiorców, zwłaszcza tych, którzy podzielają rosnącą na całym świecie troskę o stan środowiska naturalnego. W ciągu niespełna 30 lat Muji stało się marką kultową, dostępną w największych centrach handlowych w dużych zachodnich miastach.