Apple: dobre wyniki sprzedaży sieci Apple Store

Butik Karen Millen w galerii Klif Gdynia

Butik Karen Millen w galerii Klif Gdynia

Kalifornijski koncern Apple Store znalazł się na pierwszym miejscu w rankingu przedstawiającym największą sprzedaż osiąganą na metr kwadratowy salonu. Sieć Apple prześcignęła takich potentatów jak Polo Ralph Lauren, Tiffany&Co czy Guess.

W raporcie firmy RetailSales czytam, że salony Apple mają 17-krotnie lepsze wyniki sprzedaży niż konkurencja. Raport uwzględnia 20 najlepszych sieci sprzedaży. Apple Store, generują średnio ponad 6 tysięcy dolarów na stopę kwadratową (to jest około 0,093 metra kwadratowego) salonu. W raporcie uwzględniono tylko sprzedaż w tradycyjnych sklepach, wykluczając internet.

Sieć Apple w całym 2011 roku odnotowała przychód w wysokości 108,25 miliarda dolarów, zysk netto wyniósł 25,92 miliarda dolarów. Wyniki te za poprzedni rok wyniosły odpowiednio 65,23 miliarda USD i 14,01 miliarda USD. Marża brutto za cały rok wyniosła 40,5 proc., przy 39,4 proc. za rok 2010. Roczny zysk i przychód Apple są, po raz kolejny, największymi w historii firmy. Przychód firmy także po raz pierwszy w historii przekroczył 100 miliardów dolarów.

W Polsce punkty sprzedaży Apple shop zostały zaprojektowane przez Apple i są usytuowane w miejscach sprzedaży detalicznej, takich jak galerie i centra handlowe. Dystrybutorami marki w Polsce są firmy AB SA oraz iSource SA. Punkty sprzedaży znajdują się m.in. w salonach Media Markt, iSpot, Komputronik, Vobis czy Saturn.
 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016