Clarks: pięć nowych salonów w 2012 roku

Główny Urzad Statystyczny dostrzega poprawe nastrojów w handlu

Główny Urzad Statystyczny dostrzega poprawe nastrojów w handlu

C. & J. Clark International Ltd. jest brytyjską firmą zajmującą się projektowaniem, produkcją oraz sprzedażą obuwia pod marką Clarks. Siedziba firmy znajduje się w miejscowości Street, w hrabstwie Somerset, w Anglii. Firma powstała w 1825 roku, założona została przez Cyrusa i Jamesa Clarka.

Obecnie firma Clarks działa w 50 krajach, w tym w Wielkiej Brytanii i Irlandii oraz państwach Ameryki Północnej, Europy i Azji. Firma posiada ponad 300 franczyzowych salonów firmowych. W 2012 Clarks planuje otwarcie 100 następnych salonów. Clarks działa jako franczyzodawca od 25 lat.

Każdego roku firma sprzedaje 51 milion par butów na świecie. W Polsce marka Clarks posiada 17 sklepów własnych m.in. Galeria Mokotów w Warszawie, C.H. Silesia City Center w Katowicach, CH Pestka w Poznaniu, oraz 12 stoisk firmowych.

Spółka Clarks zamierza w 2012 roku rozszerzyć sieć o 5 salonów w galeriach handlowych. – Wszystkie sklepy które otworzymy będą funkcjonować na zasadzie franczyzy – mówi Karolina Pawłowska Marketing Manager CEE w C. & J. Clark Polska Sp. z o.o. Inwestorzy, którzy chcieliby skorzystać z oferty Clarks i otworzyć sklep franczyzowy, muszą dysponować kwotą 200 tys. zł. Umowa franczyzy jest podpisywana na pięć lat. Sieć Clarks pomaga inwestorowi znaleźć odpowiednią lokalizację. Najczęściej salony mieszczą się w centrum handlowym lub przy głównej ulicy handlowej (parter, bezpośrednie wejście, duża witryna, bliskość parkingu) Sklepy Clarks mają powierzchnię od 75 – 150 mkw.

Ponadto Clarks zmienia aranżację salonów w galeriach handlowych. – W zeszłym roku postanowiliśmy przeprowadzić remodeling naszych salonów, z systemu Global System na C7. Poprzedni wystrój salonów skupiony był wokół koloru białego. W nowej odsłonie sklepy będą charakteryzowały się kolorem neonowo zielonym i inną strukturą skóry na meblach. Wymieniamy w salonach wszystkie elementy aranżacji wnętrza od podłóg, poprzez meble. Pierwszy sklep w którym zmieniliśmy aranżację jest zlokalizowany w CH Targówek – mówi Karolina Pawłowska

W 2013 roku Clarks  planuje otworzyć sklep internetowy w Polsce. Brytyjski właściciel marki posiada już sklepy internetowe na terenie całej Europy m.in. we Francji, Portugali, Hiszpanii, Holandii, Belgii, Słowacji, a także w Stanach Zjednoczonych. – Zanim zostanie otwarty w danym kraju sklep internetowy, spółka analizuje rynek pod względem możliwości zakupowych. Każdy sklep online jest prowadzony przez specjalną komórkę oddelegowaną z centrali – dodała Karolina Pawłowska Marketing Manager CEE w C. & J. Clark Polska Sp. z o.o.

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016