Krzysztof Kłapa, McDonald’s Polska: trwa modernizacja i rozwój sieci

Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska

Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska

– Mijająca w tym roku dwudziesta rocznica obecności McDonald’s w Polsce skłania do podsumowań- mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska. – Z pewnością te dwie dekady były dla nas niezwykle udane. Stworzyliśmy sieć blisko 300 restauracji o zróżnicowanym charakterze. Jesteśmy obecni zarówno w dużych aglomeracjach jak i w miastach średniej wielkości, w centrach handlowych i przy autostradach. Inwestujemy nie tylko w nowe obiekty lecz również modernizujemy istniejącą bazę lokalową. Zdecydowana większość obiektów naszej sieci ma już nowoczesny wygląd, oferując gościom wyższy standard i komfort. 

Dwie trzecie wszystkich lokali stanowią McDrive, które umożliwiają obsługę klientów  nie mających czasu na posiłek w restauracji stacjonarnej, często zmotoryzowanych.

– Przewagę konkurencyjną budujemy również za pomocą oferty śniadaniowej i formuły McCafé. Coraz więcej lokali ma wydzieloną strefę zabaw ruchowych dla dzieci Gym&Fun. W ciągu minionych 20 lat daleko idącym przeobrażeniom uległa również oferta produktowa – dodaje Krzysztof Kłapa. – Klasyczne produkty takie jak Big Mac, czy frytki ciągle są w centrum naszego menu, rozbudowaliśmy jednak menu produktów drobiowych, sałatek, deserów. Bogata oferta produktów promocyjnych może pozytywnie zaskoczyć nawet stałych klientów. Zmianom w menu towarzyszyły też bardzo głębokie przeobrażenia w funkcjonowaniu kuchni.  Formuła biznesowa McDonald’s pomyślnie przeszła test na rynku polskim. Zakłada ona duży udział franczyzobiorców w zarządzaniu restauracjami.

W 2011 roku ponad połowa polskich  lokali sieci McDonald’s prowadzona była przez franczyzobiorców. Ta liczna  ciągle rośnie- podkreśla Krzysztof Kłapa.

– Ważne okazało się również inwestowanie w pracowników. W przypadku marki takiej jak klucz do sukcesu biznesowego będzie zawsze leżał w ich rękach – dodaje dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska. – McDonald’s w Polsce ewoluuje, dostosowując się do zmieniających się postaw konsumenckich czy rozwoju infrastruktury. Zmiany te obrazuje hasło od fast food do good food fast.  Zachowujemy jednak naszą tożsamość, gdyż u podłoża wszystkich naszych działań leżą zawsze fundamentalne wartości McDonald’s – jakość, obsługa i czystość. 
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016