Lokal sieci Bread & Butter

Z końcem kwietnia 2012 roku spółka CHI Polska SA została jedynym w Polsce operatorem sieci kawiarni Costa Coffee. Od 2007 roku operatorem marki na rynku polskim była spółka eCoffee. CHI Polska SA planuje dynamiczny rozwój sieci kawiarni. Przejmie również od eCoffee 7 z 12 działających dotąd kawiarni Costa Coffee na terenie Polski.

Na mocy umowy inwestycyjnej zawartej 25 kwietnia 2012 roku pomiędzy eCoffee Sp. z o.o. (spółki zależnej NFI Krezus SA) a CHI Polska SA, CHI Polska SA stała się wyłącznym operatorem marki Costa Coffee w Polsce, należącej do Costa Limited. Firma CHI Polska SA obecna na polskim rynku od 1999 roku, jest obecnie operatorem dwóch marek z branży kawiarnianej: coffeeheaven oraz Costa Coffee.

– Przez lata pracowaliśmy na sukces marki coffeeheaven i udało się. Jesteśmy liderem branży kawiarnianej w Polsce, stworzyliśmy też jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na polskim rynku. Teraz chcemy wykorzystać nasze doświadczenie, aby dynamicznie rozwijać Costa Coffee pod skrzydłami CHI Polska. Przejmujemy 7 z 12 prowadzonych dotychczas przez eCoffee kawiarni tej marki, a w ciągu następnych 12 miesięcy planujemy otworzyć 20 nowych kawiarni Costa Coffee. Obie marki będą rozwijane z zaangażowaniem – powiedział Paweł Wasiljew, dyrektor zarządzający CHI Polska SA.

Costa Coffee należąca do Whitbread PLC – brytyjskiej firmy działającej w branży hotelarsko-restauracyjnej – to  jedna z największych na świecie sieci kawiarni specjalizujących się w przygotowywaniu wysokiej jakości kawy, leader w Wielkiej Brytanii i w Europie. W tej chwili sieć liczy blisko 2200 barów kawowych w 26 krajach na całym świecie.

– Polski rynek branży kawowej ma ogromny potencjał. Od dłuższego czasu planowaliśmy tutaj mocniej zaznaczyć naszą obecność. Obserwując rynek i preferencje klientów uznaliśmy, że teraz nadszedł dobry moment, aby dynamicznie rozwinąć Costa Coffee w Polsce. CHI Polska wyróżnia innowacyjne podejście w zarządzaniu siecią kawiarni coffeeheaven w Polsce i nie mamy wątpliwości, że z Costą na pokładzie osiągnie jeszcze większy sukces- mówi Neil Campbell, International Operations Excellence Director, Whitbread Court.

CHI Polska SA otworzyło już dwie kawiarnie Costa Coffee w Polsce: w styczniu br. w warszawskim CH Wola Park oraz w marcu br. w gdyńskim CH Klif. Nowy operator planuje dynamiczny rozwój sieci, prowadzony równolegle z marką coffeeheaven. Kawiarnie Costa Coffee zlokalizowane będą zarówno  w reprezentacyjnych punktach dużych miast, centrach handlowych, kompleksach biurowych i mieszkaniowych oraz na dworcach.

Firma CHI Polska SA jest obecna na polskim rynku od 1999 roku i jest operatorem dwóch marek z branży kawiarnianej: lidera na polskim rynku – coffeeheaven oraz wiodącej na rynku europejskim marki Costa Coffee. Pierwszą kawiarnię coffeeheaven firma otworzyła w gdyńskim Centrum Gemini w 2000 r. W przeciągu kilkunastu lat marka zdobyła uznanie i czołową pozycję na polskim rynku – pod szyldem coffeeheaven funkcjonuje obecnie 91 placówek zlokalizowanych głównie w centrach oraz galeriach handlowych w największych miastach Polski (Warszawa, Wrocław, Kraków, Katowice, Łódź, Poznań, Lublin, Kielce, Opole, Bydgoszcz, Szczecin, Gdańsk, Gdynia, Sopot, Częstochowa, Toruń, Bielsko-Biała, Rzeszów).  Od lutego 2010 roku CHI Polska SA należy do Costa Limited – firmy zarządzającej drugą pod względem wielkości międzynarodową marką kawiarni na świecie – Costa Coffee. Założyli ją bracia Sergio i Bruno Costa w 1971 r. Siedem lat później powstała pierwsza kawiarnia firmy Costa w i posiada w sumie 2103 kawiarni, z czego 1352 znajduje się w Wielkiej Brytanii. W ubiegłym roku firma otworzyła 277 kawiarni. W roku 2010 i 2011 Costa Limited otrzymała od Allegra Strategies nagrodę „Najlepsza sieć markowych kawiarni w Wielkiej Brytanii i Irlandii”, a w roku 2011 Allegra Strategies przyznała jej tytuł „Najlepszej sieci markowych kawiarni w Europie”. W 1995 r. marka została przejęta przez Whitbread PLC – największą brytyjską firmę działającą w branży hotelarsko-restauracyjnej, obsługującą najważniejszych operatorów na rynku hoteli klasy budżetowej i restauracji. CHI Polska swoją pierwszą kawiarnię Costa Coffee w Polsce otworzyła w styczniu 2012 roku w galerii handlowej Wola Park. Priorytetem firmy jest dynamiczny i efektywny rozwój obu marek na polskim rynku.