Mirosław Misztal, Monnari: dobre lokalizacje salonów generują obroty

Michał Tur, dyrektor Korony Kielce

Michał Tur, dyrektor Korony Kielce

– Dzięki  negocjacjom z centrami handlowymi, zarząd spółki ustabilizował sieć sprzedaży, która na koniec 2011 roku liczyła 98 salonów. Należy ocenić, że trzy czwarte sklepów jest bardzo dobrze zlokalizowanych, które generują bardzo dobre obroty – mówi Mirosław Misztal, prezes Monnari Trade SA. – W bieżącym roku zmiana lokalizacji może dotyczyć około 10 proc. posiadanych salonów. W najbliższych latach zarząd spółki przewiduje ustabilizowany rozwój ograniczy przedsiębiorstwa z jedną podstawową marką – Monnari.

– W 2011 roku na przełomie sezonu letniego i jesiennego uruchomiona została sprzedaż internetowa. Zarząd ocenia powyższe przedsięwzięcie za udane – z miesiąca na miesiąc sklep internetowy zwiększa swoje obroty. Koncepcja rozwoju sprzedaży poprzez kanał internetowy upodabnia działania spółki do strategii realizowanych przez zagraniczne koncerny odzieżowe na rynkach Europy Zachodniej.

– Po trudnym okresie upadłości spółka pracuje nad wewnętrzną reorganizacją. W 2011 roku uwaga kierownictwa spółki była zwrócona na obniżenie kosztów wytworzenia kolekcji poprzez zwiększony nadzór nad całym cyklem produkcji. Skutki tych działań powinny być widoczne w zwiększeniu marży sprzedawanych w tym roku kolekcji.

– Podniesienie efektywności sprzedaży stanowi kolejny ważny punkt, którego realizacja jest kontynuowana w bieżącym roku. Spółka skoncentrowała się na umocnieniu marki Monnari i jej powrocie do grona marek prestiżowych. Podjęto szereg działań marketingowych, ale nie wszystkie przyniosly efekty ekonomiczne, ponieważ spółka zakończyła 2011 rok stratą. Jednak uważam, że efekty będa widoczne w kolejnych okresach sprawozdawczych.

Spółka Akcyjna Monnari Trade z siedzibą w Łodzi powstała w 2000 r., ale historia marki sięga 1998 roku, kiedy działalność była prowadzona w formie spółki cywilnej pod nazwą Monnari.

Monnari Trade SA od 2000 roku stała się kontynuatorką działań Monnari s.c., a od 1 stycznia 2001 roku przejęła całość jej działalności. Firma skoncentrowała się na stworzeniu własnych kompleksowych kolekcji, skierowanych głównie do kobiet powyżej 30 roku życia, w atrakcyjnym segmencie odzieży markowej.  

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016