Fabrice Bansay, Apsys: polski rynek centrów handlowych jest nienasycony

Fabrice Bansay, prezes zarządu Apsys Polska

Fabrice Bansay, prezes zarządu Apsys Polska

– Zarówno rok 2012 jak i najbliższe lata będą dla polskiego rynku centrów handlowych okresem dalszego rozwoju. Jest kilka czynników, które pozwalają mi tak sądzić – mówi  Fabrice Bansay, prezes zarządu Apsys Polska. – Polska po raz pierwszy znalazła się w czołówce krajów najbardziej atrakcyjnych dla światowych sieci detalicznych. Potwierdzeniem tego jest wejście do Polski w zeszłym roku takich marek, jak Toys’r’Us, GAP, Lindex i Jula oraz zrealizowane w tym roku lub planowane otwarcia sklepów: Victoria’s Secret, LC Waikiki, F&F, Centro, Kari czy też American Eagle.

– Natomiast pod względem powierzchni handlowej, Polska obok Niemiec jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków w regionie. Stabilna sytuacja gospodarcza, rosnący poziom sprzedaży detalicznej oraz stały wzrost siły nabywczej sprawiają, że popyt polskich konsumentów wciąż jest niezaspokojony. A rynek centrów handlowych, także w aglomeracjach jest nienasycony, co daje podstawy do poszerzania dostępnej oferty handlowej, rozbudowy lub modernizacji centrów handlowych starej generacji oraz budowy nowoczesnych galerii handlowych.

– Tendencje te przedstawiają wspaniałe szanse dla Apsys Polska z uwagi na fakt iż działamy nie tylko jako międzynarodowy zarządca, aktualnie zarządzający 15 centrami handlowymi w Polsce, ale także jako deweloper. Obecnie realizujący projekty w kluczowych miastach Polski takich jak Poznań, Wrocław i Warszawa o łącznej sumie powierzchni najmu wynoszącej 170 tys. mkw.
 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016