Deichmann: 30 mln zł na nowe salony sprzedaży w Polsce

Salon sieci Deichmann

Salon sieci Deichmann

W roku 2012 Deichmann Obuwie sp. z o.o. stawia sobie za cel przede wszystkim dalsze powiększanie sieci sklepów – informuje spółka w komunikacie. Na koniec 2011 roku Deichmann w Polsce liczył 198 salonów. Na rok 2012 zaplanowano otwarcie przynajmniej dwudziestu nowych oddziałów oraz modernizację ośmiu istniejących sklepów. Wartość inwestycji wyniesie ok. 30 mln zł.

Obecnie salony Deichmann działaja  w każdym dużym mieście. Jednak w swojej koncepcji rozwoju firma dużą wagę przykłada także do obecności w mniejszych miejscowościach, liczących od 30 do 50 tysięcy mieszkańców. Pod koniec 2011 roku Deichmann w Polsce zatrudniał 1849 osób. W 2012 zostanie zatrudnione co najmniej 200 kolejnych pracowników.

Rok 2011 był dla grupy Deichmann wyjątkowym wyzwaniem- podkreśla spółka w komunikacie. W 2010 firma zanotowała największy wzrost obrotu od 20 lat. Natomiast rok 2011 oznaczał rosnące koszty produkcji oraz coraz wyższe ceny surowców i energii. Celem firmy było utrzymanie obrotu na poziomie z roku 2010. Ostatecznie grupa Deichmann zrealizowała jednak lepszy wynik niż zakładano, osiągając  4,13 mld euro. Równie dobrze wyglądają wyniki polskiej spółki Deichmann Obuwie, która odnotowała obrót w wysokości 746 mln zł, co w porównaniu z rokiem 2010 oznacza przyrost o ponad 4 proc. Firma Deichmann Obuwie w 2011 roku sprzedała ponad 8 mln par butów.

Po rekordowym 2010 roku, 2011 rok upłynął pod znakiem wielu wyzwań. W 2010 roku wysoki poziom sprzedaży osiagnieto dzięki pogodzie – rozkład temperatur był niemal idealnie dopasowany do danej pory roku, a tym samym do asortymentu w sklepach. W 2011 nie było właściwie ani prawdziwego lata, ani zimy. Pomimo niekorzystnych temperatur Deichmann w Polsce ponownie uzyskał wzrost obrotu, osiągając wynik 746 mln zł. W sumie w Polsce sprzedano 8,1 mln par obuwia. Osiągnięcie tego wyniku było możliwe dzięki stałej dbałości o jakość kolekcji oraz dyscyplinie kosztowej.

 W 2012 Deichmann Obuwie stawia na ekspansję w internecie. W marcu 2012 roku spółka uruchomiła w Polsce sklep internetowy. Po pierwszym miesiącu jego działalności można powiedzieć, że internauci bardzo chętnie korzystają z tej formy zakupów- ocenia firma Deichmann. Klienci sklepu internetowego to przede wszystkim mieszkańcy mniejszych miast, gdzie na dzień dzisiejszy nie ma jeszcze sklepów stacjonarnych.

Obrót grupy Deichmann w 2011 roku wzrósł o 5 procent, z 3,93 do 4,13 mld euro. Na całym świecie firma Deichmann sprzedała 156 milionów par butów. Pod koniec roku 2011 sieć liczyła 3 175 sklepów i zatrudniała około 32 500 pracowników w Europie i USA. Tym samym grupa nadal wykazuje tendencję do wzrostu. W roku 2013 Deichmann Schuhe Service GMBH będzie obchodzić setną rocznice powstania. 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016