Galeria Malta: prezentacja na Shopping Center Forum 2012

Galeria Malta

Galeria Malta

Poznańska Galeria Malta jest największym centrum handlowo-rozrywkowym w zachodniej Polsce. Jej całkowita powierzchnia to 162 tys. mkw., z czego 54 tys. mkw.  to przestrzeń handlowa, która mieści łącznie 167 sklepów, punktów usługowych, salę zabaw dla dzieci, klub fitness oraz Multikino.

Centrum jest zlokalizowane przy skrzyżowaniu ulic Abp. Antoniego Baraniaka i Katowickiej, w bezpośrednim sąsiedztwie Jeziora Maltańskiego i rekreacyjnych terenów poznańskiej Malty. Galeria jest położona w odległości 5 min. jazdy samochodem od centrum Poznania, na trasie przejazdowej z Lotniska Ławica i 7 km od zjazdu z autostrady A2 ( Berlin – Warszawa).

Trzykondygnacyjny obiekt jest zlokalizowany na terenie o wielkości 8 ha. Kompleks ma 1,8 tys. miejsc postojowych na siedmiokondygnacyjnym parkingu z bezpośrednim dostępem do Galerii Malta.
Za jedną z największych atrakcji obiektu uważana jest strefa gastronomiczna na 2 poziomie, z okna której rozciąga się widok na Maltę.  Wśród głównych najemców są m.in. takie marki jak TK Maxx ( ok. 4, 5 tys, mkw), Media Expert ( ponad 3 tys. mkw.), Inditex (ponad 2, 9 tys.), C&A ( ok. 2, 7 tys. mkw.) oraz Marks&Spencer ( 2,6 tys. mkw.).

W Galerii Malta najemcami jest też m.in.  ponadto 20 kawiarni i restauracji, Niku Fitness, Multikino z 10 salami,  sala zabaw dla dzieci Jupi Park, boisko do koszykówki, a w okresie wiosenno-letnim wypożyczalnia rowerów. W ubiegłym roku do grona najemców dołączyło czternaście nowych marek, są wśród nich: Sony Centre, W. Kruk, Swarovski, Puma, Quiosque, Geox, Levi’s, Lee Cooper, Reporter, Gocco, Pompo, Jupi Park, Yves Rocher i salon telefonii komórkowej Plus.

Galerię Malta w 2011 roku odwiedziło niemal siedem milionów klientów, a obroty wzrosły o 13 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Strategia marketingowa galerii  oparta jest na Unique Selling Proposition, którym jest możliwość łączenia zakupów i relaksu w nowoczesnym stylu i ciekawym otoczeniu. Za zarządzanie Galerią Malta odpowiada firma Neinver Asset Management.

Projekt kompleksu powstał w pracowniach architektonicznych: Ewy i Stanisława Sipińskich, APA Wojciechowski i firmie Diagram. Budowa Galerii Malta rozpoczęła się w marcu 2007 roku i była realizowana przez Hochtief Polska Oddział w Poznaniu. Obiekt został otwarty w marcu 2009 roku. Za najem powierzchni handlowej odpowiadała międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield, a za koordynację najemców – Apa-Via.

Neinver jest jedną z czołowych firm działających na europejskim rynku nieruchomości. Spółka jest inwestorem, deweloperem i zarządcą nieruchomości. Posiada doświadczenie w najważniejszych sektorach branży nieruchomości, obecnie działa w sześciu krajach: w Hiszpanii, Niemczech , we Włoszech, Polsce, Francji i Portugalii.

W Polsce Neinver obecny jest od 2000 roku. Firma wybudowała dotychczas 158 500 mkw. powierzchni handlowej, a w portfolio nowopowstających obiektów w Polsce znajduje się około 250  tys. mkw. powierzchni handlowej, biurowej i przestrzeni publicznej.  W portfolio firmy oprócz poznańskiej Galerii Malta znajdują się centra outlet: Factory Warszawa, Factory Wrocław, Factory Poznań, Factory Kraków, parki handlowe Futura we Wrocławiu i Krakowie.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016