EM&F: salony OVS Industry zastąpią sklepy Peacocks

Sklep OVS Industry

Sklep OVS Industry

Zarząd Grupy EM&F podjął decyzję o wprowadzeniu na rynki rosyjski i ukraiński nowej marki – w kwietniu 2012 roku podpisano umowę joint venture z włoską firmą Ovieese prowadzącą sieć sklepów pod marką OVS Industry. Salony tej marki zastąpią sklepy sieci Peacocks.

OVS industry to największa sieć z modą dla kobiet, mężczyzn i dzieci we Włoszech, licząca 500 punktów, obecna także w 6 innych krajach. OVS Industry oferuje nieformalny, nowoczesny i praktyczny strój na każdą okazję dla kobiet, mężczyzn oraz dzieci w atrakcyjnych cenach. Średnia powierzchnia sklepów to 400 mkw. Otwarcia pierwszych sklepów tej marki planowane są w maju 2012 .

W lutym 2012 roku zarząd Grupy EM&F został poinformowany, iż Peacocks Stores Limited zamierza restrukturyzować działalność, zamykając biznes międzynarodowy i rozwiązując istniejące umowy franszyzowe (w tym umowę z Grupą EM&F). Sytuacja ta, była skutkiem długotrwałych problemów finansowych tej spółki i niepowodzenia podejmowanych prób restrukturyzacji zobowiązań finansowych Peacocks. Zarząd EM&F potwierdził, że miało to bardzo duży wpływ na wyniki finansowe Grupy EM&F ponieważ Peacocks Stores Limited był istotnym dostawcą Grupy. Na początku roku spółki Grupy EM&F prowadziły 59 sklepów tej marki – 7 w Polsce, 42 w Rosji i 10 na Ukrainie.

Zarząd Grupy EM&F rozpoczął  restrukturyzację odpowiedniej części Grupy Moda i Uroda w taki sposób, aby sklepy działające pod marką Peacocks zostały wykorzystane do innej działalności gospodarczej lub zamknięte, minimalizując przy tym koszty tych działań. Zdecydowano o konwersji 10 sklepów na markę New Look, River Island, Smyk oraz outlety.

NFI EM&F zamierza w II kwartale uruchomić w sumie 14 nowych lokali. – W całym bieżącym roku przewidujemy w sumie 73 do 75 nowych lokali – powiedział prezes spółki Maciej Szymański.

Przychody należacych do EM&F sklepów sieci Peacocks znacząco spadły ze względu na braki w dostawie towarów. W I kwartale 2012 poniesione zostały koszty zamknięcia 7 sklepów tej marki. W rezultacie strata netto grupy z tytułu działalności zaniechanej za I kwartał wyniosła 12 mln zł.

Firma NFI EM&F poinformowała, że w I kwartale 2012 roku poniosła 32 mln zł straty netto.

 

 

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016