EM&F: restrukturyzacja sieci sprzedaży

Maciej Szymański, prezes EM&F NFI

Maciej Szymański, prezes EM&F NFI

W I kwartale 2012 roku sieć handlowo-usługowa Grupy EM&F powiększyła się o 8 sklepów, a powierzchnia sieci wzrosła do 288 tys. mkw. Największy rozwój nastąpił w Grupie Empik – zostały otwarte m.in. 4 nowe salony Empik oraz 5 kawiarni Empik Cafe. Z kolei Grupa Smyk powiększyła się o 1 sklep w Polsce.

W Grupie Moda i Uroda w I kwartale 2012 roku przeważały likwidacje placówek. Grupa zdecydowała się zamknąć ostatni sklep sieci obuwniczej Spring, outlet w Krakowie oraz sklep marki Tally Weijl w Moskwie. Natomiast został otwarty 1 sklep Soul (Amersport) w Warszawie w CH Arkadia.

Łączne wydatki inwestycyjne EM&F NFI w I kwartale 2012 r. wyniosły 55 mln zł, co oznacza wzrost o 87 proc. – informuje spółka. Gros przeznaczono na nowe salony Smyk (22 otwarcia w ciągu ostatnich 4 kwartałów, w tym sklepów Smyk Megastore).

– Dalsze plany rozwoju w II kwartale 2012 r. obejmują konwersję salonów Peacocks na OVS, New Look i Smyk oraz stopniowe zamknięcia pozostałych sklepów, a także dalszy rozwój sieci w tym: 3 salony Empik, 4 otwarcia w Grupie Smyk, w tym 1 Smyk Megastore, 4 szkoły językowe w Rosji, 3 sklepy w Grupie Moda i Uroda. W całym bieżącym roku przewidujemy w sumie 73 do 75 nowych lokali. Będą to głównie otwarcia w grupie Smyk i szkoły językowe, a także Empiki – powiedział Maciej Szymański, prezes EM&F NFI.

Na koniec 2011 r. Grupa EM&F prowadziła w modelu franczyzowym 59 sklepów Peacocks w trzech krajach: Rosja (42), Ukraina (10), Polska (7). Grupa zamierza zmienić markę nawet 24 sklepów tej sieci w Rosji i na Ukrainie na nową, włoską: OVS Industry. Część sklepów Peacocks w Polsce zostanie zmienionych na marki River Island, New Look, outlety oraz kilka z nich na salony Smyk. Pozostała część sklepów zostanie zamknięta do końca bieżącego roku (do końca I kwartału 2012 zamknęte zostało 7 sklepów).

Restukturyzacja czeka  także sieci Orsay, Mexx i Wallis w Polsce. 

 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska