Dariusz Miłek, Libra Project: Kielce to miasto z ogromnym potencjałem

Dariusz Miłek, Libra Project i Lech Chudy, Church Land Development

Dariusz Miłek, Libra Project i Lech Chudy, Church Land Development

Dariusz Miłek, główny inwestor Galerii Korona Kielce, ocenia, że stolica województwa świetokrzyskiego to dobre miejsce na tego typu obiekt. Kielce – podkreślił- to miasto, które wyróżnia się na gospodarczej mapie Polski. -Charakteryzuje je ogromny potencjał rozwoju. Z jednej strony na nasz wybór miały wpływ analizy ekonomiczne, z drugiej zaś przekonało nas pozytywne nastawienie mieszkańców do inwestycji.

Oficjalnie otwarta 16 maja 2012 roku Galeria Korona Kielce ma 150 najemców. Powierzchnia całkowita tego trzykondgnacyjnego obiektu to 93 tys. mkw., powierzchnia najmu 34 tys. mkw., a powierzchnia handlowa – 30 tys. mkw. Wartość inwestycji – 100 mln euro. Jesienią 2010 roku podpisano pierwsze umowy z przyszłymi najemcami. Wśród nich znalazły się znane marki, które debiutują ze swoją polską działalnością właśnie w Galerii Korona Kielce. Do najemców Galerii Korona Kielce należą m.in. Zara, Royal Collection, Reserved, Palmers i Triumph, Mohito, Stefanel, Caterina, Solar,Ette Lou oraz  Antre, Oysho, Carry, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, a także  Massimo Dutti, Intersport, Orsay, Camaieu, Tommy Hilfiger i Bagatt.

Poza sklepami w galerii działa Multikino, Klub Squash Korona, fitness Pure Platinum, Happy Land oraz mini zoo i 17 punktów gastronomicznych.

Inwestor, aby ułatwić klientom dojazd do obiektu, przekazał do budżetu gminy środki na poprawę infrastruktury drogowej. W ramach porozumienia z miastem galerię obsługują 23 linie autobusowe, łączące ją z najważniejszymi dzielnicami miasta. Dla zmotoryzowanych przygotowano parking na 1 tys. samochodów.

Decyzja o realizacji śródmiejskiej Galerii Korona Kielce zapadła ostatecznie 14 lipca 2010 roku, kiedy inwestor – spółka Church Land Development odebrała pozwolenie na budowę. Galeria Korona Kielce, jeszcze przed rozpoczęciem inwestycji, miała najwyższy wskaźnik akceptacji społecznej. W przeprowadzonej wśród mieszkańców ankiecie 66 procent respondentów opowiedziało się za powstaniem obiektu rozrywkowo–handlowego w centrum miasta. 23 września 2010 roku odbyła się uroczystość wkopania kamienia węgielnego pod budowaną galerię.

Budowie śródmiejskiego obiektu przychylni byli nie tylko sami Kielczanie, ale i władze miasta. – W Kielcach panuje proinwestycyjny klimat– ocenia Lech Chudy, prezes zarządu spółki Church Land Development.

Galeria położona jest przy ulicy Warszawskiej, w samym centrum Kielc, w otoczeniu najważniejszych budynków użyteczności publicznej i w odległości 250 m od kieleckiego rynku oraz  głównego deptaka miasta, ulicy Sienkiewicza.

 

 

 

Reklama

Galeria Jurajska