Wizualizacja Galerii Katowickiej

Zakończyły się prace związane z wylewaniem betonu przy budowie pierwszych trzech  filarów wspierających halę nowego dworca kolejowego w Katowicach. Jak poinformował deweloper, spółka Neinevr, pierwszy z kielichów, którego budowa była przełomowym momentem inwestycji, jest przygotowywany do demontażu rusztowania podtrzymującego czaszę. Wkrótce po raz pierwszy będzie można zobaczyć w całości końcowy efekt  wielomiesięcznych prac projektantów i budowniczych.

Docelowo na pl. Szewczyka ma zostać zrekonstruowanych 16 kielichów. Do betonowania przygotowywane są dwa kolejne o numerach 14 i 6, dla których montowane jest rusztowanie umożliwiające wypełnienie szalunku betonem.

Prace związane z realizacją centrum handlowo-komunikacyjno-biznesowego trwają jednak nie tylko na placu budowy. Równie intensywnie pracują specjaliści tworzący projekty wystroju wnętrz z firmy Medusagroup. Architekci zaprojektowali wnętrza galerii w taki sposób, by elegancko połączyć i skonfrontować parasolowe konstrukcje dawnego dworca w Katowicach, ze współczesną, przyjazną przestrzenią galerii i wielofunkcyjnego węzła komunikacyjnego.

Aleja mody na drugim poziomie Galerii Katowickiej powstaje pod zrekonstruowanymi filarami hali głównej dworca kolejowego, dzięki czemu witryny sklepów będą nawiązywać do historii miejsca. Architekci starali się zaprojektować przestrzeń w taki sposób, aby podróżni i klienci galerii mieli do dyspozycji bardzo jasne, współczesne, funkcjonalne wnętrza.

Na pl. Szewczyka, obok galerii handlowej i dworca kolejowego, powstanie również podziemny dworzec autobusowy oraz sieć infrastruktury drogowej, która w zmodernizowany sposób połączy Nowe Centrum Katowic z otaczającymi je ulicami. W tworzącym kompleks wielofunkcyjnym budynku powstanie 53 tys. mkw. powierzchni handlowej, na której będzie funkcjonowało ponad 250 punktów handlowych i usługowych. Realizacja całej inwestycji pochłonie 240 mln euro.