Geox: strategia rozwoju marki w Polsce na 2012 rok

86 supermarketów sieci Piotr i Paweł

86 supermarketów sieci Piotr i Paweł

Firma Geox zarządzająca siecią sklepów ze sportowym obuwiem oraz odzieżą planuje w 2012 roku otwarcie kolejnych trzech punktów sprzedaży w galeriach handlowych. Geox otworzyła już w tym roku sklep w warszawskim Centrum Handlowym Promenada. Salon znajduje się na parterze galerii i zajmuje 120 mkw. powierzchni. Podobnie jak wszystkie inne sklepy marki w Polsce został on otworzony na zasadach franczyzy.

–  W chwili obecnej skupiamy się na takich miastach jak Warszawa, Gdańsk, Gdynia, Kraków, Wrocław, Rzeszów, Lublin, Poznań – mówi Łukasz Kuźniar Generalny Agent Geox S.p.A. w Polsce. – Do 2014 roku planujemy uruchomienie kolejnych 15- 20 sklepów.

Średnia powierzchnia salonów wynosi 120 mkw. powierzchni. W 2011 roku marka otworzyła 11 salonów. Oprócz salonów z regularną kolekcją, w Polsce znajdują się także 3 sklepy outletowe. Wszystkie punkty handlowe Geox funkcjonują w systemie franczyzowym. W najbliższych latach firma nie planuje uruchamiania sklepów własnych. Firma nie planuje też otwarcia w najbliższym czasie polskiego sklepu internetowego.

– Niemniej jednak nasze obuwie oraz odzież jest już w chwili obecnej dostępne w szerokim zakresie w internecie. Wynika to z faktu, że niektórzy nasi partnerzy franczyzowi, jak i multibrandowi prowadzą swoje sklepy internetowe, w których prezentują naszą ofertę – dodaje Łukasz Kuźniar.

Za ekspansję marki w Polsce odpowiada generalny agent marki Geox S.p.A. w Polsce – Łukasz Kuźniar.

– Planujemy dalszy rozwój sieci sklepów franczyzowych na terenie całej Polski z uwzględnieniem potencjału poszczególnych regionów. Docelowo chcemy zbudować sieć sklepów Geox składającą się z 25 -30 sklepów monobrandowych. W tym samym czasie zamierzamy utrwalać i rozwijać swoją pozycję na rynku sklepów multibrandowych. W związku z tym opracowaliśmy i wdrażamy różne systemy wsparcia tej części rynku – twierdzi Łukasz Kuźniar.

– Naszym największym wyzwaniem w chwili obecnej oprócz budowy sieci sklepów monobrandowych jest rozwój segmentu hurtowego dla odzieży Geox w Polsce. Mało kto wie, że Geox jest największym producentem kurtek zimowych w Europie.  I drugim największym producentem obuwia w swoim segmencie na świecie. Te atuty naszej marki oraz innowacyjność w podejściu do współpracy z naszymi partnerami dają nam szanse na dalszy rozwój w Polsce.

Firma Geox należąca do Geox S.p.A. powstała na początku lat 90 tych w północno-wschodnich Włoszech. Znakiem, jakości marki jest produkcja oddychającego obuwia i odzieży. Technologia wymyślona przez Maria Moretti Polegato jest dziś opatentowana znakiem towarowym Geox. Marka jest dziś obecna w ponad 100 krajach świata i posiada ponad 1200 salonów firmowych. Firma oprócz salonów firmowych ma mocno rozbudowaną sieć franczyzobiorców. 
 
 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska