Apple: wzrost liczby salonów

Salon Badura w Galerii Korona Kielce

Salon Badura w Galerii Korona Kielce

Według najnowszego raportu BrandZ Top 100 publikowanego przez Millward Brown marka Apple jest najbardziej wartościową marką na świecie. Jej wartość szacowana jest na kwotę prawie 183 mld dolarów. Od ostatniego raportu w ubiegłym roku wartość producenta sprzętu elektronicznego wzrosła o 19 proc. W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma odnotowała 142 miliardy dochodu.

Prawie 75 procent dochodów firmy pochodzi ze sprzedaży iPhone’a i iPada. Według danych iPhone jest dostępny w 100 krajach świata i znaleźć go można w ofercie aż 230 operatorów komórkowych. Aż 30 proc. użytkowników smartfonów w USA posiada urządzenie Apple’a. 

W 13 krajach na całym świecie znajdują się 363 sklepy Apple’a. Koncern zatrudnia w nich ponad 30 tysięcy osób. W tygodniu każdy z salonów odwiedza średnio 18 tys. osób. Sklepy producenta sprzętu elektronicznego przynoszą większe dochody niż salony najbardziej znanego jubilera na świecie – Tiffany’ego.

Jak wykazują badania firmy Retail Sails, Apple zarabia na swoich sklepach stacjonarnych średnio około 17 razy więcej w ciągu roku niż inni amerykańscy sprzedawcy. Apple Store o powierzchni 3 tys. metrów kwadratowych, mieszczący się w Jordan Creek Town Center w Iowa rocznie generuje przychody o wartości 25 mln dolarów ze sprzedaży.

W 2011 roku Apple osiągnął rekord, w kwestii przychodów ze swoich tradycyjnych sklepów. W trzecim kwartale roku wyniósł on 6,1 mld dolarów, czyli o 59 proc. więcej niż w roku 2010. Średni przychód z każdego ze sklepów wyniósł 17,1 mln dolarów czyli aż o 43 proc. więcej niż rok wcześniej.

W Polsce dystrybutorami produktów marki Apple są: AB SA, iSource SA oraz SAD sp. z o.o. Produkty marki dostępne są w salonach sieci m.in.: Komputronik, Vobis, RTV Euro AGD, Saturn, Media Markt. Stacjonarną sprzedażą wyłącznie produktów marki Apple zajmuje się sieć sklepów iSpot należąca do firmy SAD, której punkty sprzedaży mieszczą się w centrach handlowych na terenie całego kraju m.in. w: Złotych Tarasach, CH Arkadia, Galerii Mokotów w Warszawie, Galerii Malta i Starym Browarze w Poznaniu, Galerii Łódzkiej i CH Manufaktura w Łodzi czy Galerii Krakowskiej. Na warszawskim Nowym Świecie znajduje się również salon iSpace oferujący produkty Apple. Produkty marki dostępne są także w sklepie internetowym.

Apple Inc. to amerykańska korporacja zajmująca się projektowaniem i produkcją elektroniki użytkowej, oprogramowania i komputerów osobistych z siedzibą w Cupertino w Kalifornii. Założona przez Steve’a Wozniaka – projektanta, Steve’a Jobsa – managera i Ronalda Wayne’a. Produkty spółki to m.in.: komputery Mac, iPod, iPhone i iPad.
 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska