Salon Sferis

Koncern Google poinformował o wprowadzeniu nowego systemu wyszukiwania i porównywania produktów – Google Shopping. System ma być zbudowany na modelu Product Listings Ads, który będzie przekierowywał do szczegółowych informacji i zdjęć o produktach.

Oferta wraz z cena danego produktu będzie zawierała także nazwę sprzedawcy. Product Listings Ads mają być rozliczane na zasadzie cost-per-action (CPA), tzn. sprzedawca płaci korporacji Google jeśli klient kliknął w odnośnik i zrobił zakupy w danym sklepie. Sprzedawcy chcąc umieścić swoje produkty na stronie Google Shopping będą musieli też zapłacić za każdy zamieszczony tam link.

Google Shopping ma umożliwić skuteczną rywalizację wszystkich sektorów biznesu, niezależnie od ich skali (podobnie jak przy AdWordsach). Zaplanowane zmiany mają ułatwić drogę od wyszukiwania produktu do jego zakupu w konkretnym sklepie. Nowa propozycja Google będzie konkurencją dla interntowych porównywarek cen towarów gdyż porównania będzie można dokonać już bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwania.

Jak poinformowali przedstawiciele Google, powodem uruchomienia systemu jest chęć dostarczenia użytkownikom efektywnego narzędzia do robienia zakupów w atrakcyjniejszych cenach. Proponowane rozwiązanie ma także zapewnić skuteczniejszą rywalizację przedsiębiorców w e- commerce.

Nowy system na początku będzie testowany w USA. Jego start zaplanowano na październik 2012 roku.