H&M: spadek zysku w kwietniu 2012

Salon H&M

Salon H&M

W kwietniu 2012 roku, globalna sprzedaż sieci odzieżowej H&M w lokalnych walutach spadła o jeden procent w porównaniu do tego samego miesiąca w ubiegłym roku. Na niższą sprzedaż w kwietniu 2012 roku wpłynęła głównie bardzo nieprzychylna pogoda oraz większa liczba dni wolnych od pracy- tłumaczy spółka w komunikacie.

Liczba sklepów H&M na świecie 30 kwietnia 2012 wynosiła 2549. W  2011 roku firma posiadała łącznie 2264 salony. W Polsce działa 89 sklepów marki H&M.

Szwedzka sieć H&M jest drugą co do wielkości sprzedaży siecią w Europie. H&M dostępny jest w kilkudziesięciu krajach Europy, Ameryki Północnej (Kanada, USA), Azji (Kuwejt, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Chiny, Hongkong) i Afryki. Najwięcej sklepów (ponad 300) znajduje się w Niemczech. 

Polska jest na czele krajów Europy Środkowo-Wschodniej, jeśli chodzi o ich liczbę. Sprzedaż brutto H&M AB w Polsce wyniosła w całym 2011 roku 2,75 mld koron szwedzkich, czyli ok. 1,31 mld zł. Oznacza to 3-proc. wzrost względem 2010 roku. Wszystkie ubrania i dodatki oraz kosmetyki sprzedawane w sieci H&M są produkowane przez blisko 700 niezależnych dostawców, głównie z Azji i Europy – także z Polski.
 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016