Tesco: dobre wyniki polskich sklepów

Hipermarket Tesco

Hipermarket Tesco

Z raportu spółki Tesco wynika, że w pierwszym kwartale roku finansowego sprzedaż w sklepach w Wielkiej Brytanii obniżyła się o 1,5 proc. W Europie łączna sprzedaż wzrosła o 6 proc. przy stałych kursach wymiany walut. Sprzedaż całej grupy like-for-like wzrosła o 0,4 proc., co było efektem lepszych wyników w Polsce, na Słowacji i w Irlandii. W Polsce sprzedaż like for like wzrosła o 3,3 proc. (2,8 proc. w czwartym kwartale ubiegłego roku obrotowego).

Philip Clarke, prezes Tesco jest zadowolony z wyników. – Zamierzamy szybko zrealizować nasz sześciopunktowy plan w Wielkiej Brytanii. Jesteśmy dumni z tego, że udało nam się zatrudnić dodatkowy personel do 700 sklepów (500 dodatkowych osób w ciągu ostatnich trzech tygodni) – powiedział Philip Clarke, szef Tesco.

Brytyjska Grupa Tesco rozpoczęła swoją działalność w Polsce w listopadzie 1995 roku. Obecnie w sieci działa ponad 4,8 tys. sklepów w kilkunastu krajach na całym świecie. W Polsce działa ponad 400 sklepów, a w samym 2011 roku uruchomionych zostało 51 sklepów. Tesco inwestowało w dużych miastach, jak Warszawa, Bydgoszcz czy Częstochowa, ale i otwierało nowe sklepy w mniejszych miejscowościach, jak liczący tysiąc mieszkańców Gajków w woj. dolnośląskim czy 3-tysięczne Łącko w Małopolsce. Plany Tesco na rok 2012/13 zakładają dalszy rozwój sieci. Firma deklaruje, że w dalszym ciągu będzie otwierać sklepy wszystkich formatów – zarówno super, jak i hipermarkety.
 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska