Wzrośnie liczba kawiarni Costa Coffee

Zarząd spółki CHI Polska SA poinformował, że zamierza rozwijać w naszym kraju koncept kawiarniany Costa Coffee. Obecnie w sieci znajduje się sto kawiarni. Setną placówkę otwarto w czerwcu 2012 roku we Wrocławiu.

Pierwszą kawiarnię pod szyldem coffeeheaven spółka CHI Polska otworzyła w 2000 r. w Gdyni. Ilość placówek otwieranych zarówno pod marką coffeeheaven, jaki Costa Coffee systematycznie rośnie. Do końca roku CHI Polska planuje zwiększenie ilości kawiarni o ok. 20-30. Po przejęciu w maju 2012r. przez CHI Polska SA, kawiarni Costa Coffee, których operatorem była firma eCoffee, spółka obecnie ma pod swoimi skrzydłami ponad 100 kawiarni pod marką coffeeheaven i Costa Coffee.

 -Setna kawiarnia to efekt systematycznego i efektywnego rozwoju naszej firmy – podkreśla Michał Nowak, head of property & expansion department w CHI Polska.

Zarząd spółki zapowiada, że rok 2012 dla CHI Polska SA to rok działań inwestycyjnych, które mają na celu rozbudowanie sieci na rynku polskim. Równoległym celem spółki jest utrzymanie pozycji marki coffeeheaven i umacnianie funkcjonujących pod tym szyldem kawiarni. Obrana strategia oparta jest na zrównoważonym rozwoju spółki.

Firma CHI Polska SA jest obecna na polskim rynku od 1999 roku i jest operatorem dwóch marek z branży kawiarnianej: coffeeheaven oraz Costa Coffee. Pierwszą kawiarnię coffeeheaven firma otworzyła w Gdyni w 2000 r. Obecnie pod szyldem Costa Coffee oraz coffeeheaven funkcjonuje ponad 100 placówek zlokalizowanych głównie w centrach oraz galeriach handlowych w największych miastach Polski.

Od lutego 2010 roku CHI Polska SA należy do Costa Limited, firmy zarządzającej drugą pod względem wielkości międzynarodową marką kawiarni na świecie – Costa Coffee. Obecnie firma posiada w sumie 2103 kawiarni, z czego 1352 znajduje się w Wielkiej Brytanii. W ubiegłym roku powstało 277 nowych placówek. CHI Polska swoją pierwszą kawiarnię Costa Coffee w Polsce otworzyła w styczniu 2012 roku w galerii handlowej Wola Park w Warszawie.