Solar: rozwój sieci sklepów w galeriach handlowych

Perfumeria Douglas w Parku Handlowym Matarnia

Perfumeria Douglas w Parku Handlowym Matarnia

Firma Solar Company SA, która produkuje i sprzedaje odzież dla kobiet uruchomiła w maju dwa salony w centrach handlowych. W galerii Sky Tower we Wrocławiu otwarto lokal o powierzchni 123 mkw., natomiast w Korona Kielce o powierzchni 127 mkw.

Właściciel marki Solar poinformował redakcję Retailnet.pl, że jeszcze w tym roku ruszy salon o powierzchni 150 mkw. w gliwickim kompleksie handlowym Europa Centralna. Ponadto spółka cały czas analizuje każde pojawiające się miejsca ewentualnego lokowania swoich sklepów.

Spółka Solar działa od 1989 roku. Firma jest właścicielem odzieżowej marki Solar skierowanej do kobiet. Grupa rozwija sieć sprzedaży zarówno w Polsce jak i za granicą. Obecnie sieć ma łącznie 236 placówki. W Polsce pod szyldem marki działa 198 punktów handlowych, w tym 74 sklepy własne, osiem sklepów franczyzowych oraz 116 sklepów partnerskich. Średnia powierzchnia salonu Solar to ok. 129 mkw. Marka posiada także swoje sklepy w Wielkiej Brytanii, Szkocji, Rosji, na Ukrainie oraz na Słowacji, Litwie i Białorusi.

Solar Company SA w I kwartale 2012 roku wypracowała przychody na poziomie blisko 39,6 mln zł, czyli o 5,4 proc. wyższe niż w I kwartale 2011 roku. EBITDA wyniosła w I kwartale tego roku blisko 10,7 mln zł, co oznacza wzrost o 17,1 proc. w odniesieniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Natomiast zysk netto wyniósł ponad 7,7 mln zł, czyli był o 32,6 proc. wyższy niż w I kwartale 2011 roku. Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. 
 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska