AmRest: plany otwarcia nowych restauracji

Wnętrze lokalu sieci KFC

Wnętrze lokalu sieci KFC

AmRest SA, do której należą sieci lokali Pizza Hut, Burger King, Starbucks, La Tagliatella i Applebee’s, planuje sprzedać 98 ze 102 amerykańskich restauracji Applebee’s za 100 mln dolarów. Lokale ma kupić spółka Apple American Group II. Pieniądze z transakcji spółka zamierza przeznaczyć na kolejne akwizycje oraz na spłatę zadłużenia.

AmRest koncentruje się obecnie na rozwoju pozostałych marek i obserwacji nowych rynków, przede wszystkim Turcji, w której spółka widzi największy potencjał. AmRest ma w planach dużą ekspansję marki La Tagliatella. Spółka chce otworzyć pierwsze lokale z tym logo w Niemczech, Chinach i Stanach Zjednoczonych, ale także w Indiach. Marka może pojawić się też w 2013 roku w Rosji.

Spółka potwierdza też wcześniejsze zapowiedzi o tym, że w planach ma otwarcie w 2012 roku jeszcze nawet 90 restauracji na całym świecie. Firma odnotowała w tym roku nieznaczne spadki finansowe marki La Tagliatella w Hiszpanii. W tym kraju jednak polepszyły się obroty w restauracjach KFC. Nieznaczny wzrost sprzedaży AmRest odnotował w swoich lokalach w Polsce. Za to zadowalające przychody firma odnotowała w Rosji i Czechach.

AmRest prowadzi obecnie ponad 690 restauracji. Swoje placówki firma prowadzi w Polsce, Czechach, Rosji, Serbii, Bułgarii, Hiszpanii i na Węgrzech.
 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska