Silesia City Center: 13 nowych sklepów w 2012 roku

Silesia City Center

Silesia City Center

Wśród nowych najemców Silesia City Center znaleźli się m.in. Penny Black, Rage Age, Marc O’Polo i Pepe Jeans. Ostatnio do ich grona dołączył także salon LC Waikiki, tureckiej marki odzieżowej. Sklep pojawił się w miejscu przeniesionego do nowej części Silesia City Center salonu SMYK.  Na czerwiec 2012 zaplanowano otwarcia Rage Age i salonu Play. W centrum powstaje także pierwszy na Śląsku Starbucks. 

W Silesia City Center trwa rekomercjalizacja. Do czerwca 2012 objęła ona 13 salonów. Listę marek, które w wyniku wymiany najemców pojawiły się w Silesia otwiera Betty Barclay, Hos&me, Lavard czy Feel The Chill. W sumie rekomercjalizacji poddano blisko 2 tys. mkw. powierzchni handlowej.

Ponadto w kwietniu 2012 w Silesia City Center swój pierwszy salon na Śląsku uruchomił amerykański gigant odzieżowy – Gap.  Na lato zaplanowano otwarcie pierwszej kawiarni Starbucks na Śląsku, będzie ona miała powierzchnię 100 m kw.

Jak tłumaczy Ilona Szafer z działu wynajmu Silesia City Center zmiany spowodowane są z jednej strony wygasającymi umowami najmu, z drugiej rosnącym zainteresowaniem powierzchnią w Silesii. – Od czasu rozbudowy prowadzimy rekomercjalizację. Część najemców np. Diverse i SMYK przeniosło swoje salony do nowej części uruchamiając odpowiednio megastore i multibrand, jednocześnie zwiększając swoją powierzchnię najmu. Nowe marki natomiast sukcesywnie pojawiają się w centrum od stycznia 2012. Są to zarówno marki odzieżowe, jak również operatorzy komórkowi, banki, kawiarnie – wyjaśnia Ilona Szafer.

Jak dodaje Szafer, większość z tych marek to również brandy, których do tej pory na Śląsku brakowało. – Nieustannie dywersyfikujemy ofertę, koncentrując się na obecności w Silesia City Center marek i multibrandów, których nie ma w innych śląskich centrach handlowych. Są to zarówno marki z wyższej półki i średniego przedziału cenowego, jak również popularne sieci. Nie brakuje także polskich akcentów np. marki Rage Age by Czapul, która po Poznaniu, Warszawie i Łodzi, wybrała właśnie Silesię na swój nowy sklep – mówi.

Jednym z największych salonów, który pojawił się w wyniku rekomercjalizacji jest LC Waikiki, marka, która dopiero debiutuje w Polsce. Sklep  o powierzchni 898,73 m kw. został otwarty pod koniec maja 2012.

– To druga turecka marka w Silesia City Center, zaraz po LTB. Sieć posiada ponad 300 sklepów m.in. w Turcji, Rumunii, Albanii, Bułgarii, Niemczech i Kazachstanie – wylicza Szafer. W samej tylko Turcji marka ma aż 390 tys. m kw. powierzchni handlowej w aż 70 miastach na terenie całego kraju. Do końca roku Tema Group zarządzająca marką planuje otworzyć kolejne 70 sklepów na całym świecie.

– LC Waikikiuzupełnia grono międzynarodowych marek dostępnych w Silesii. Już dziś centrum ma aż 310 najemców tworzących wyjątkowy tenant-mix – mówi Szafer.

W Silesia City Center na powierzchni 86 tys. mkw. znajduje się 310 sklepów, punktów usługowo-handlowych, kawiarni i restauracji.  Inwestorem obiektu jest Immofinanz Polska sp. z o.o. Koncepcję architektoniczną nowej części Silesia City Center stworzyła pracownia Bose International Planning and Architecture

 

Reklama

Galeria Jurajska