Inglot: plany rozwoju sieci salonów

Salon Inglot

Salon Inglot

Firma Inglot, właściciel sieci sprzedaży kosmetyków planuje  uruchomić w 2012 roku ponad 60 salonów w Polsce i za granicą. Właściciel marki Inglot będzie otwierać punkty własne i franczyzowe. Dla swych sklepów  poszukuje atrakcyjnych lokalizacji zarówno pod wzgledem centrum handlowego, jaki i połozenia sklepu lub stoiska.

Marka Inglot w na terenie kraju posiada m.in. 42 własne salony i 62 wyspy w centrach handlowych, a także punkty franczyzowe : pięć salonów i 49 wysp w centrach handlowych. Natomiast poza granicami Polski sieć sprzedaży liczy 161 salonów, w tym 26 punktów własnych. Marka dostępna jest w 46 krajach.

Plany ekspansji przewidują zarówno wprowadzenie marki w kolejnych państwach, jak również rozwijanie sieci sprzedaży na rynkach, gdzie jest ona już obecna. W najbliższych miesiącach otwarte zostaną pierwsze salony Inglot na Dominikanie i Arubie. Kolejne butiki pojawią się również w centrach handlowych Malezji, Dubaju, Indii, Meksyku, Południowej Afryki oraz Hiszpanii.
Średnia powierzchnia otwieranych salonów to 60-80 mkw., a wysp to 10 mkw. W 2011 roku uruchomiono 13 sklepów w Polsce i 69 za granicą, a także sklep internetowy w USA, Wielkiej Brytanii i Australii.

Firma Inglot została założona w roku 1983 przez Wojciecha Inglota absolwenta Wydziału Chemii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Poczatkowo firma tylko produkowała kosmetyki. Rok 2001 przyniósł otwarcie pierwszego stoiska firmowego Inglot we Wrocławiu.

Międzynarodowa ekspansja rozpoczęła się w roku 2006, kiedy Inglot otworzył pierwszy franczyzowy salon w Montrealu w Kanadzie. W kolejnych latach liczba firmowych sklepów na świecie systematycznie rosła. Nowe salony marki Inglot pojawiają się też w najważniejszych sieciach handlowych, takich jak jak Macy’s w USA oraz Coin (Włochy) czy Woolworths (Afryka Pd).
 

 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska