H&M: wzrost sprzedaży w maju 2012

City Center Rzeszów

City Center Rzeszów

Szwedzka grupa odzieżowa Hennes & Mauritz poinformowała, że jej sprzedaż w maju 2012 roku wzrosła o 12 proc. w porównaniu do tego samego miesiąca ubiegłego roku. Na osiągnięcie takiego wyniku wpłynęła sprzedaż w sklepach stacjonarnych i internetowych.

Liczba sklepów H&M na świecie na koniec maja 2012 wynosiła 2575. Natomiast w tym samym okresie 2011 roku firma posiadała łącznie 2297 salony, z czego w Polsce działa 89 sklepów.

Szwedzka sieć H&M jest drugą co do wielkości sprzedaży siecią w Europie. H&M dostępny jest w kilkudziesięciu krajach Europy, Ameryki Północnej (Kanada, USA), Azji (Kuwejt, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Chiny, Hongkong) i Afryki. Najwięcej sklepów (ponad 300) znajduje się w Niemczech.

Sprzedaż brutto H&M AB w Polsce wyniosła w całym 2011 roku 2,75 mld koron szwedzkich, czyli około 1,31 mld zł. Oznacza to 3-proc. wzrost względem 2010 roku. Wszystkie ubrania i dodatki oraz kosmetyki sprzedawane w sieci H&M są produkowane przez blisko 700 niezależnych dostawców, głównie z Azji i Europy – także z Polski.

Oprócz flagowej marki, grupa ma też w ofercie sklepy COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, jak również H&M Home.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska