Jan Mroczka, Rank Progress: perspektywy rozwoju branży nieruchomości komercyjnych

Jan Mroczka, prezes zarządu Rank Progress SA

Jan Mroczka, prezes zarządu Rank Progress SA

– W Europie i na całym świecie mówi się o kryzysie. Ja w naszej branży nieruchomości komercyjnych takiego kryzysu nie widzę i się go nie boję – powiedział Jan Mroczka, prezes zarządu Rank Progress SA. – Polska wciąż znajduje się w czołówce krajów europejskich pod względem nowopowstających powierzchni handlowych. Sądzę, że do nasycenia rynku wiele jeszcze brakuje i ze spokojem mogę powiedzieć, że mamy pracę na najbliższe 20 lat.

– To, co może ograniczać powstawanie obiektów komercyjnych, to zaostrzenie kryteriów udzielania kredytów i pożyczek na budowę oraz trudności z finansowaniem inwestycji. Rank Progress takich problemów nie ma, ponieważ banki rozmawiają z nami jak z pewnymi, solidnymi partnerami i mamy pewność, że startując z każdą inwestycją, otrzymamy niezbędne finansowanie. A jakość naszych projektów jest taka, że nie ma problemów z ich korzystną sprzedażą. Uważam, że to model biznesu, który doskonale się sprawdza i dzięki któremu zyskujemy przewagę konkurencyjną.

– Jestem zdania, że wszelkie bariery i przeszkody powstają w naszych głowach. Skuteczność Rank Progress wynika z dwóch podstawowych, ściśle ze sobą połączonych elementów. Jeżeli chce się osiągnąć wynik, trzeba zaryzykować – wcześniej jednak należy bardzo gruntownie sprawdzić każdy projekt, bo przecież inwestycja musi być bezpieczna i opłacalna, dla wszystkich stron. Poza tym każdą lokalizację od początku rozważamy wspólnie z najemcami. Nie mamy problemów z ich pozyskaniem, ponieważ realizujemy tylko te projekty, które są dla nich atrakcyjne.

– Biorąc pod uwagę zamówienia naszych partnerów – najemców oraz ich potrzeby rozwojowe, uważam, że przyszłe lata zapowiadają się optymistycznie. Pracy jest dużo, na lata – budowy, przebudowy, modernizacje. Miejsca wystarczy dla wielu. Rank Progress nie zmienia strategii rozwoju i realizuje swoje zamierzenia zgodnie z planem. Krajowe i międzynarodowe sieci handlowe deklarują, że chcą wciąż intensywnie się rozwijać i poszerzać swoje portfolio, co będzie możliwe dzięki takim firmom, jak nasza. Na pewno jednak będą w sposób przemyślany podchodzić do wyboru lokalizacji i powierzchni handlowej – dodaje Jan Mroczka
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016