Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s

McDonald’s  ma w planach kolejne otwarcia swych lokali w powstających właśnie centrach handlowych w Polsce. Firma jednak bacznie przygląda się galeriom. Zdaniem przedstawicieli McDonald’s obiekt, w którym ma powstać nowy lokal marki musi mieć potencjał.

– Ważne jest dla nas, by restauracja naszej sieci znalazła się w galerii handlowej cieszącej się dużą popularnością wśród klientów i usytuowana była w miejscu o dużym potencjale sprzedażowym– mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s. – Istotny z naszego punktu widzenia jest portfel marek, najemców powierzchni handlowej. Ważne są także optymalne rozwiązania komunikacyjne w samym centrum handlowym. Lokal powinien znajdować się w tej części galerii, w której zawsze jest wielu potencjalnych klientów. Zwracamy też uwagę na plany promocyjne i marketingowe operatora centrum handlowego. 

Zdaniem dyrektora ds. korporacyjnych marka McDonald’s nie analizuje rynku pod względem konkurencji, ponieważ jego zdaniem firma ma bardzo wysoką pozycję na rynku i wciąż trudno z nią konkurować.

McDonald’s to światowy potentat wśród restauracji szybkiej obsługi, na polskim rynku zadebiutował w 1992 roku. Sieć prowadzi w kraju 288, w tym 149 prowadzonych na zasadzie franczyzy.  Firma posiada 203 restauracje typu McDrive,  66 restauracji z opcją McCafe, 33 restauracje z opcją Gym’n’fun. Spółka zatrudnia w Polsce ponad 16 tys. pracowników.