Bata: plany ograniczenia liczby sklepów w Polsce

Salon Bata

Salon Bata

Należąca do International Footwear Investment B.V. Bata Poland sp. z o.o. posiada w Polsce sieć 32 salonów sprzedaży marki obuwniczej Bata. Część z wynajętych lokali nie spełnia jednak oczekiwań właściciela. Bata zamierza więc zredukować ich liczbę. Propozycja przejęcia umów najmu trafiła już do kilku firm – podaje Puls Biznesu.

Przedstawiciel jednej z firm obuwniczych potwierdza w rozmowie z gazetą, że otrzymał od właściciela spółki Bata Poland ofertę przejęcia umów najmu nektórych sklepów Polsce oraz w Hiszpanii. Marc Entrecanales, dyrektor w grupie Bata dementuje jednak pogłoski o wyjściu z Polski Jak mówi: jest to dla spółki kluczowy rynek na którym zamierza umacniać swoją pozycję – informuje Puls Biznesu.

Bata to czeska marka obuwnicza, która powstała w 1894 roku. Buty z jej logo sprzedawane są w ponad w 50 krajach. Obecnie posiada sieć 4,6 tys. sklepów na pięciu kontynentach, które zarządzane są przez cztery regionalne jednostki (MBU) m.in. Bata Europe (Lausanne) Bata Asia Pacific-Africa (Singapore), Bata Latin America (Mexico), Bata North America (Toronto). Prowadzi 40 obiektow produkcyjnych w 26 krajów.

W Polsce za rozwój sieci salonów odpowiada spółka Bata Poland sp. z o.o. Obecnie funkcjonują 32 salony, które znajdują się w galeriach handlowych i przy głównych ulicach miast. Bata oferują obuwie męskie i damskie, a także akcesoria m.in. torebki, teczki, odzież skórzaną, paski, portfele oraz środki do konserwacji i pielęgnacji obuwia. W czerwcu został ponownie otwarty zmodernizowany sklep Bata w Galerii Kazimierz w Krakowie.
 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska