Dorota Placzyńska, menadżer ds. rozwoju sieci Abra

W pierwszej połowie 2012 roku sieć sklepów meblowych Abra otworzyła kolejnych 5 placówek franczyzowych, głównie na terenie południowej Polski. Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju sieci, sklepy powstawały w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców. Od dziś sklepy franczyzowe z logo tej marki będą otwierane również w miastach do 100 tys. mieszkańców.

– Nasi dotychczasowi partnerzy pozytywnie oceniają pracę w ramach sieci Abra. Już w pierwszym miesiącu sprzedaż sklepu franczyzowego może pokryć bieżące koszty działalności, a zyski pojawiają się w ciągu kolejnych kilku tygodni od uruchomienia sklepu. To bardzo dobre wyniki i dowód na to, że system franczyzowy sprawdził się nawet na trudnym, bo mniejszym i słabiej rozwiniętym rynku. Teraz chcemy zintensyfikować nasze działania i postawić na dynamiczny rozwój, dlatego otwieramy się na większe miasta, gdzie niewątpliwe jest jeszcze większy potencjał zbytu i lepsza infrastruktura – mówi Dorota Placzyńska, menadżer ds. rozwoju sieci Abra.

Firma Abra poszukuje przedsiębiorców, którzy są zainteresowani współpracą w ramach systemu franczyzowego. Wkład finansowy potrzebny do uruchomienia sklepu Abra to około 150 tys. złotych, franczyzobiorca powinien dysponować również lokalem o powierzchni około 600 mkw.
Aktualnie firma poszukuje lokalizacji w takich miastach jak: Kędzierzyn-Koźle, Gniezno, Ostrowiec Świętokrzyski, Mielec i Bełchatów.

Abra to nieproducencka sieć meblowa. Właścicielem Abra SA  jest zarejestrowana w Amsterdamie spółka  JD Group Europe BV, udziałowiec  Steinhoff International.  Grupa Steinhoff zarządza kilkunastoma markami i posiada łącznie prawie 1300 sklepów detalicznych. Posiada 27 fabryk produkujących meble i ich komponenty, w tym 6 fabryk znajdujących się na terenie Polski.