Salon Pull&Bear

W 2012 roku hiszpańska grupa odzieżowa Inditex otworzyła w Polsce jeden salon młodzieżowej marki Pull&Bear. Salony brandu powstają w największych centrach handlowych w Polsce. Sklepy marki znajdują się m.in. w: CH Arkadia, CH Blue City i CH Złote Tarasy w Warszawie, Galerii Bałtyckiej w Gdańsku, CH Forum w Koszalinie, CH Jantar w Słupsku, CH Bonarka i Galerii Krakowskiej w Krakowie czy Pasażu Grunwaldzkim, Galerii Dominikańskiej i Magnolia Park we Wrocławiu, Galeriach Echo i Korona Kielce w Kielcach.

W Polsce Inditex otworzył łącznie 27 salonów Pull&Bear. Tylko w 2011 roku otwarto ich osiem. Na świecie działa 757 sklepów marki. Od roku 1995 firma Pull&Bear opiera swoją ekspansję międzynarodową na łączeniu sklepów własnych i franczyz. W ramach systemu Master Franczyza otwarte zostały punkty sprzedaży w Andorze, Arabii Saudyjskiej, Bahrajnie, na Cyprze, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Egipcie, Salwadorze, Słowenii, Estonii, Gwatemali, Indonezji, Izraelu, Jordanii, Kazachstanie, Kuwejcie, Łotwie, Libanie, Litwie, Malezji, Malcie, Maroku, Katarze, Singapurze, Syrii i Wenezueli.

Wyjątkiem od tej formuły franczyzowej są sklepy w Belgii, Bułgarii, Chinach, Korei, Chorwacji, Słowacji, Hiszpanii, Francji, Grecji, Hong Kongu, Węgrzech, Irlandii, Włoszech, Makau, Meksyku, Czarnogórze, Holandii, Polsce, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Czechach, Rumunii, Rosji, Serbii, Turcji i Ukrainie, gdzie sklepy Pull&Bear są własne i nie ma możliwości uzyskania franczyzy sieci.

Sklepy Pull&Bear znajdują się na głównych ulicach lub w centrach handlowych wewnątrz miast o gęstości zaludnienia powyżej 50 tys. mieszkańców. Zwykle minimalna powierzchnia punktów sprzedaży wynosi około 550 mkw., przy 12 metrach fasady i 3,5 m wysokości pomieszczeń. Oferta handlowa każdego sklepu jest nieustannie odświeżana poprzez dostawy nowego towaru dwa razy w tygodniu.

Pull&Bear rozpoczął działalność w 1991 z jasno określonym celem jako międzynarodowa marka, ubierająca ludzi młodych, zaangażowanych w swoje najbliższe otoczenie i lokalną społeczność. Przejawia się nie tylko w projektach odzieży, lecz także w wystroju samych sklepów, inspirowanych nowojorskimi loftami. Marka stawia na osoby ubierające się swobodnie. Oferuje ubrania zgodne z najnowszymi trendami po niewygórowanych cenach.

Pull&Bear ma dwie całkowicie odmienne kolekcje dla dziewczyn i dla chłopców. Nastolatki znajdą w sklepach linie bardziej swobodne w postaci bluz, koszul, jeansów, bermudów, obuwia sportowego i czapek, gdzie bawełna jest podstawową tkaniną. Druga kolekcja jest skierowana do trochę starszych odbiorców, którzy dorastali z marką. Dla nich Pull&Bear tworzy odzież inspirowaną najnowszymi, światowymi trendami do noszenia na dzień i na wieczór, zarówno w pracy, jak i w czasie wypoczynku.

Kolekcja odzieżowa jest uzupełniona linią obuwia, akcesoriów, biżuterii, perfum, słuchawek i okularów przeciwsłonecznych. Począwszy od września 2011, marka oferuje nową linię odzieży o nazwie Pull&Bear Heritage, czyli męską kolekcję skierowaną do nieco starszych odbiorców. Marka prowadzi także w Polsce sprzedaż produktów za pośrednictwem sklepu online.

Inditex to jeden z głównych dystrybutorów mody na całym świecie, na który składa się osiem sieci handlowych – Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home i Uterqüe . Grupa Inditex łączy ponad sto spółek związanych z różną działalnością, które nadają kształt biznesowi projektowania, produkcji oraz dystrybucji włókienniczej.