Galeria Solna

Galeria Solna w Inowrocławiu to obiekt, którego inwestorem jest Acteeum Central Europe sp. z o.o. należąca do Acteeum Group oraz spółka Libra Project, której większościowym udziałowcem jest Dariusz Miłek – prezes spółki NG2 SA. Trwa komercjalizacja galerii w trakcie której inwestor szczególnie zwraca uwagę na odpowiedni dobór najemców.

– Postaramy się, by zarówno jakość wykonania Galerii Solnej, jak i zaproszone do niej sklepy i punkty usługowe spełniły oczekiwania inowrocławian. Galeria zapewni możliwość kompleksowych zakupów ponad 80 tysiącom mieszkańców miasta i okolic. Inowrocław czeka na nowoczesne centrum handlowe – mówi Grzegorz Pękalski, Prezes Zarządu spółki Ace 1 Sp. z o.o.

Obiekt powstanie na działce o powierzchni 10 ha i będzie pierwszym wielkopowierzchniowym obiektem handlowym w mieście. Całkowita powierzchnia najmu galerii wyniesie ponad 31 tys. mkw. Głównym operatorem spożywczym obiektu będzie hipermarket Tesco, który zajmie około 6 tys. mkw. W ofercie centrum znajdzie się ponad 100 sklepów i punktów usługowych oraz market budowlany Nomi o powierzchni 7 tys. mkw.

– Przy negocjacjach dążymy do tego, aby w Galerii Solnej pojawili się kluczowi najemcy obecni na polskim rynku, tak aby oferta centrum trafiała do każdego mieszkańca Inowrocławia – mówi Iwona Pękalska z działu komercjalizacji firmy Libra Project.

– Zależy nam na tym, żeby w jednym miejscu można było zrobić kompleksowe zakupy – spożywcze, dla siebie i domu. Naszym celem jest realizacja najważniejszego obiektu handlowego w Inowrocławiu, tak aby mieszkańcy nie musieli podróżować do odległych miast w celach zakupowych.

W gronie najemców Galerii Solnej na łącznej powierzchni ponad 2 tys. mkw. znajdą się salony grupy LPP: Reserved, Mohito, House, Cropp Town oraz nowa marka grupy, która na polskim rynku zadebiutuje w 2013 roku.

– LPP jest jedną z najpopularniejszych sieci marek odzieżowych na polskim rynku i jednym z głównych magnesów, który będzie przyciągał klientów swoją ofertą do naszego centrum – mówi Dariusz Wolanin, dyrektor ds. komercjalizacji w firmie Acteeum Central Europe.

– Cieszymy się, że w Galerii Solnej znajdą się prawie wszystkie szyldy spółki – tym samym poszerzy się oferta modowa skierowana do różnych grup docelowych – oferta salonu Reserved jest skierowana do całej rodziny, sklepy House i Cropp oferują ubrania dla młodych ludzi, ceniących sobie styl i oryginalność, z kolei w Mohito zakupy będą mogły robić kobiety, które stawiają przede wszystkim na elegancję.

Ponadto wśród najemców znajdą się również: supermarket drogeryjny Rossmann oraz salon sportowy Martes Sport. – Posiadamy już dwa sklepy w Inowrocławiu i jesteśmy zadowoleni z ich wyników. Z pewnością w tak dużym mieście powinna zostać wybudowana jedna galeria handlowa. Galeria Solna posiada dogodną lokalizację ze względu na dobre połączenie z centrum, innymi dzielnicami, a także bardzo dużą liczbę mieszkańców w bezpośrednim jej sąsiedztwie. Jest to jedno z ostatnich tak dużych miast w Polsce, w którym nie funkcjonuje jeszcze żadne duże centrum handlowe. Miejmy nadzieję, że powstanie tylko jedno – mówi Sławomir Misiak, dyrektor działu ekspansji sieci Rossmann.

Budowa obiektu rusza w czerwcu 2012 roku. Generalnym wykonawcą projektu jest spółka Erbud SA.