Jan Mroczka, prezes zarządu Rank Progress SA

– Już od kilku lat analitycy potwierdzają, że głównym kierunkiem rozwoju obiektów komercyjnych w Polsce są i będą mniejsze miasta. Powstaje w nich coraz więcej centrów handlowych, ponieważ – z jednej strony – jest tam na nie zapotrzebowanie, a z drugiej – duże miasta uznaje się za już nasycone obiektami komercyjnymi – powiedział Jan Mroczka, prezes zarządu Rank Progress SA – Z ostatnich informacji rynkowych wynika, że udział małych i średnich miast w całkowitym wolumenie powierzchni centrów komercyjnych wynosi ok. 45 proc. i z roku na rok udział ten rośnie. Pozostała powierzchnia zlokalizowana jest w ośmiu największych miastach Polski. Jestem przekonany, że proporcje te będą zmieniać się na korzyść mniejszych miast. W małych i średnich miastach mogą powstawać jeszcze powierzchnie handlowe rzędu 6 mln mkw. To naprawdę ogromny potencjał.

– Rank Progress realizuje projekty w średnich miastach od początku działalności. W nich właśnie przeprowadziliśmy szereg inwestycji na zlecenie dużych operatorów handlowych, tam również powstały nasze własne inwestycje (Pasaż Grodzki w Jeleniej Górze, Galeria Piastów w Legnicy, Galeria Świdnicka oraz sprzedane już Galeria Twierdza w Kłodzku, Galeria Twierdza w Zamościu i Galeria Tęcza w Kaliszu).

– Interesującym dla nas celem są także lokalizacje o charakterze makroregionalnym, na obrzeżach dużych miast, w kierunku których zmierza życie coraz większej liczby mieszkańców aglomeracji. Ostatecznie jednak każdy nasz projekt weryfikują jego główni odbiorcy – najemcy i klienci,
a lokalizacja to dopiero początek i podstawa udanej inwestycji.

– Sukces gwarantuje splot kilku czynników – powodzeniem cieszą się obiekty przemyślane, dobrze przygotowane, wysokiej jakości, oferujące szerokie portfolio produktów i usług oraz – co najważniejsze – dopasowane do oczekiwań miejscowego rynku i jego klientów. Rank Progress od zawsze wnikliwie analizuje każdy projekt, by od początku do końca był on atrakcyjny. Badamy potrzeby mieszkańców danego rynku, które różnią się w zależności od lokalizacji. Dzięki bliskiej
i partnerskiej współpracy wiemy również, czego oczekują nasi partnerzy – najemcy i globalni operatorzy handlowi – dodaje Jan Mroczka