Wnętrze kawiarni Starbucks

Katowice będą ósmym po Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Krakowie, Gdyni i Szczecinie miastem w Polsce, w którym spółka AmRest otwiera lokal sieci Starbucks. Rozpocznie on działalność 30 czerwca w CH Silesia City Center. Będzie to 24 lokal sieci w kraju. Do tej pory kawiarnie Starbucks powstały m.in. w: Galerii Bałtyckiej w Gdańsku, Galerii Krakowskiej w Krakowie, CH Promenada w Warszawie czy Galerii Kaskada w Szczecinie.

Tradycje kawiarni Starbucks sięgają 1971 roku. Jednak prawdziwy rozkwit marki nastąpił w 1987 roku, wraz z przejęciem jej przez Howarda Schultza i zmianą nazwy z Il Giornale na Starbucks. Logo firmy została syrena znana z mitologii greckiej. Starbucks jest obecnie najbardziej rozpoznawalną marką kawy na świecie. Sieć posiada bowiem 16 tys. lokali (a docelowo ich liczba ma wzrosnąć nawet do 40 tys.) w ponad 50 krajach i zatrudnia ponad 130 tys. pracowników. Starbucks otwiera dziennie średnio 7 sklepów w różnych częściach świata.

Na rynku polskim kawiarniami Starbucks zarządza spółka AmRest Coffee sp. z o.o, joint venture utworzone przez Starbucks Coffee International, Inc. oraz AmRest sp. z o.o. Firma AmRest Coffee sp. z o.o. prowadzi kawiarnie Starbucks samodzielnie i nie przekazuje praw franczyzy podmiotom trzecim.

AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1993 roku spółka rozwija portfolio marek, które są liderami w swoich kategoriach, czyli KFC, Pizza Hut, Burger King, Applebee’s i Starbucks, w oparciu o franczyzę i współpracę typu joint venture. AmRest jest właścicielem marki La Tagliatella, która rozwijana jest zarówno przez restauracje zarządzane przez spółkę, jak i franczyzę. Obecnie AmRest zarządza prawie 700 restauracjami w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants).