Salon 4F

W 2012 roku w galeriach handlowych właściciel  marki 4F otworzył jeden sklep z odzieżą sportową. Powstał on w  Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu. Intensywna ekspansja marki przewidziana jest na przełom 2012-2013 roku. W tym czasie  planowane jest otwarcie conajmniej 9 nowych punktów sprzedazy.

W lipcu 2012 roku zostanie otwarty sklep w warszawskim CH Arkadia. Na trzeci kwartał firma planuje otwarcie salonu w szczecińskim Outlet Park Szczecin. Na ostatni kwartał 2012 roku przewidziane są otwarcia salonów w Galerii Łódzkiej oraz City Center Rzeszów. W 2013 roku zostaną otwarte placówki w Warszawie (Factory Annopol – I kwartał 2013 r.), Katowicach (Galeria Katowicka – II kwartał 2013 r.) i Kaliszu (Galeria Amber – II kwartał 2013 r.).

Jeśli uda się wynegocjować odpowiednie warunki firma wkrótce otworzy dwa kolejne sklepy w Fashion Outlet w Sosnowcu i Galerii Kazimierz w Krakowie. Firma umożliwia otwarcie sklepów na zasadach franczyzy.

W 2011 roku marka 4F otworzyła 12 sklepów własnych, 20 sklepów franczyzowych i 50 stoisk franczyzowych. Budując sieć sprzedaży firma oferuje różne rodzaje współpracy – od sprzedaży hurtowej do wybranych punktów multibrandowych oraz tworzenia sklepów depozytowych na zasadach współpracy franczyzowej.

Sklep monobrandowy 4F to miejsce, gdzie na powierzchni od 80 do 200 mkw. znajdują się strefy stworzone dla kobiet, mężczyzn oraz dzieci. Znaleźć w nich można zarówno markę 4F o wysokich parametrach technicznych i zaawansowanych technologiach, jak i przeznaczoną dla młodszego odbiorcy markę FOB.

W swojej sieci marka 4F posiada obecnie: 44 działające sklepy własne na terenie całej Polski zlokalizowane głównie w galeriach handlowych, 40 sklepy franczyzowe w galeriach handlowych i na ulicach oraz 112 stoisk franczyzowych. Produkty marki można kupić także za pośrednictwem sklepu internetowego.

Sklepy własne zajmują średnio 150 mkw. powierzchni. Sklepy franczyzowe mierzą średnio 100 mkw., a stoiska franczyzowe mają 50 mkw. powierzchni. Za ekspansję marki odpowiadają Małgorzata Gabryś (rozwój sklepów własnych) i Konrad Grabski (otwarcia sklepów franczyzowych).

Marka 4F została opracowana oraz stworzona przez OTCF sp. z o.o – firmę działającą na polskim rynku odzieżowym od ponad 17 lat.  W obecnej postaci pojawiła się po raz pierwszy kilka lat temu, kiedy to wyewoluowała ze stworzonej w 2002 roku marki 4FUN. Obecnie OTCF sp. z o. o. Jest wiodącym w Polsce producentem odzieży i sprzętu sportowego, a także właścicielem marek: FOB, Outhorn oraz Wild Nature.