Wnętrze salonu Big Star

Od początku 2011 do połowy 2012 roku sieć salonów Big Star powiększyła się o 25 sklepów. Równolegle do rozwoju regularnych punktów sprzedaży o nowe placówki poszerzona została sieć sprzedaży w formule outletowej. Planowane są też kolejne otwarcia. Obecnie marka dysponuje siecią ponad 260 sklepów – konsekwentnie rozwija sieć sprzedaży w kraju i za granicą (min. w Niemczech, na Słowacji, Węgrzech, Ukrainie, Białorusi i Libanie). Średnia powierzchnia sklepów to 142 mkw.

W roku 2012 firma będzie przede wszystkim kładła nacisk na zmianę wyglądu kolejnych sklepów oraz dalszy rozwój sieci dystrybucji, w tym na rynkach zachodnich. Produkty marki można zamówić także za pośrednictwem sklepu internetowego.

Kolejnym elementem strategii firmy jest realizacja planu rozwoju sieci sklepów Big Star Shoes & Accessories, którego celem jest sprzedaż obuwia i akcesoriów. Efektem dotychczasowych działań w tym zakresie jest nowy sklep w CH Manufaktura w Łodzi.

Marka Big Star powstała w 1972 roku w Szwajcarii. W latach 70. i 80. sukcesywnie umacniała swoją pozycję na rynku światowym, a w Europie, zwłaszcza w Niemczech i Francji, znalazła się w czołówce marek odzieżowych. W 1990 Big Star pojawił się w Polsce. Początkowo w ramach licencji rozpoczęto dystrybucję a rok później produkcję dla zaspokojenia potrzeb na rynkach polskim i wschodnich. W roku 1994 powstała polsko-szwajcarska spółka joint venture Big Star Limited, przekształcona po roku w Big Star Limited Polska (z siedzibą w Kaliszu), w której 2/3 stanowiły polskie udziały.

W  2007 roku nastąpiło przejęcie firmy w 100 proc. przez obecnych udziałowców – Bogdana Kaczmarka i Wiesława Kosterę.