Agata Brzezińska, dyrektor ds. najmu Neinver Polska

Głównym zagrożeniem na rynku są uwarunkowania ekonomiczne. Na powodzenie obiektów handlowych, jak podkreśla Agata Brzezińska, dyrektor ds. najmu Neinver Polska, bezpośrednio przekładają się: siła nabywcza Polaków, poziom bezrobocia(zarówno w skali lokalnej, jak i ogólnokrajowej) oraz wyraźnie zauważalna skłonność do oszczędzania.

– Rynek powierzchni handlowych ma bardzo duży potencjał rozwoju. Wpływają na to przede wszystkim uwarunkowania demograficzne. W Polsce jest wiele dużych ośrodków miejskich, które rosną, stale przyciągając nowych mieszkańców. Ta tendencja bezpośrednio sprzyja budowie nowych obiektów handlowych, pozwalając dobrze zaplanować ekspansję sieci – tłumaczy Agata Brzezińska.

Dodatkowo, jak podkreśla, stopień nasycenia rynku nowoczesną powierzchnią handlową nadal jest zdecydowanie niższy niż w pozostałej części Europy, co w połączeniu z faktem, iż Polska zalicza się już do dojrzałych rynków, zwiększa zainteresowanie dużych międzynarodowych operatorów. – Od pewnego czasu odnotowujemy interesujące debiuty na polskim rynku, tylko w zeszłym roku byliśmy świadkami otwarć sklepów Desigual, Tom Tailor, Toys"R"Us, Lindex. W tym roku Asics, a przed nami – premiery m.in. American Eagle i Victoria’s Secret.

– Centra handlowe w Polsce są coraz bardziej nowoczesne i funkcjonalnie dopasowane do dynamicznie zmieniających się potrzeb współczesnych klientów. Potencjał rozwoju nadal jest duży, zarówno dla nowych obiektów, jak i tych które powstały w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych – mówi.

W Polsce Neinver obecny jest od 2000 roku. Firma wybudowała dotychczas 158, 5 tys. mkw. powierzchni handlowej, a w portfolio nowopowstających obiektów w Polsce znajduje się około 250 tys. mkw. powierzchni handlowej, biurowej i przestrzeni publicznej. W 2002 Neinver uruchomił pierwsze w kraju centrum outlet Factory Warszawa Ursus. W 2007 powstała Galerii Malta – największe centrum handlowo-rozrywkowe w zachodniej. W 2008 inwestor zrealizował autorską koncepcję Futura Park, łączącą centrum outlet z tradycyjnym parkiem handlowym we Wrocławiu. Otwierając w 2011 roku Futura Park Kraków, Neinver połączył oba koncepty sprzedażowe pod jednym dachem. Krakowski Futura Park to pierwszy w Polsce istniejący kompleks handlowy z certyfikatem BREEAM.

Od 2009 roku Neinver realizuje największy z dotychczasowych projektów – rewitalizację centrum Katowic. Inwestycja obejmuje budowę nowego dworca kolejowego oraz układu komunikacyjnego wokół, budowę Galerii Katowickiej i budynku biurowego, a także podziemnego dworca autobusowego.