FootFall Index Polska czerwiec 2012

Po świętach wielkanocnych, tradycyjnie spadło w Polsce zainteresowanie zakupami. Jednak już w maju 2012 liczba klientów odwiedzających centra handlowe zaczęła rosnąć. Do czerwca wzrost sięgał 10 procent w porównaniu z kwietniem, zaś liczony rok do roku przekraczał 6 procent.

Z FootFall Index Polska wynika, że również w czerwcu z każdym tygodniem przybywało kupujących w galeriach handlowych. Z obserwacji indeksu wynika, że co roku Polacy ruszają na zakupy przed wakacjami, więc po wiosennym marazmie, z początkiem lata zaczyna przybywać klientów w galeriach handlowych.

Dopiero jednak po rozpoczęciu roku szkolnego, we wrześniu rozpoczyna sie szczyt zakupowy, którego apogeum tradycyjnie przypada na okres przed Świętami Bożego Narodzenia.

Badania, których dzięki którym powstaje  FootFall Index Polska prowadzi Experian- irlandzka firma monitorująca ruch klientów wewnątrz i na zewnątrz centrów handlowych. Obserwacje te pomagają w analizie ich przyzwyczajeń i preferencji. Dostarczają też informacji dotyczących wykorzystania parkingu.

Swoje badania Experian prowadzi w 850 centrach handlowych w 41 krajach. Polskę obsługuje biuro w Berlinie odpowiedzialne za Europę Centralną i Wschodnią .
Spółka Experian plc. została założona w 1991 roku i jest notowana na londyńskiej giełdzie papierów wartościowych.