Colliers: warto inwestować w Lubinie i Nysie

Nysa

Nysa

Colliers International  ocenia, że przygraniczne położenie województw dolnośląskiego i opolskiego może pozytywnie wpływać na potencjał handlowy zlokalizowanych w nich miast. Bardzo dobry przykład stanowi Zgorzelec, którego centra handlowe obsługują również niemieckich klientów.

Colliers opublikował raport: Nowe szlaki na handlowej mapie Polski. Nieodkryty potencjał mniejszych miast. Ocenia w nim rynek handlowy w Polsce Południowo – Zachodniej.

Z raportu wynika, że Lubin jest wyjątkowym miastem ze względu na bardzo wysoką siłę nabywczą mieszkańców (wyższa o ponad 30 proc.od średniej krajowej). W większości z analizowanych miast nadal istnieje potencjał na nowe obiekty handlowe dopasowane do lokalnych potrzeb. Najwyższym potencjałem charakteryzuje się Nysa, w której na chwilę obecną brak jest nowoczesnego centrum handlowego.

Świdnica, Jelenia Góra oraz Kędzierzyn-Koźle zostały uznane za miasta o najwyższym stopniu ryzyka inwestycyjnego ze względu na istniejącą i planową podaż powierzchni handlowej, jak również różnorodność oferty zwłaszcza w dwóch pierwszych z wyżej wymienionych miast.

Raport zawiera przegląd rynków handlowych w miastach o liczbie ludności z przedziału 30 – 100 tys. Miasta analizowane są pod względem istniejącej i planowanej podaży nowoczesnej powierzchni handlowej oraz wskaźników ekonomicznych, takich jak stopa bezrobocia i siła nabywcza mieszkańców. Na podstawie wyników analizy stworzona została mapa wytyczająca nowe szlaki handlowe obejmujące miasta charakteryzujące się wysokim potencjałem ze względu na ograniczoną ilość nowoczesnej powierzchni handlowej oraz korzystne parametry ekonomiczne.

-Takie potencjalne luki stanowią alternatywę dla większych miast, które są już stosunkowo nasycone pod względem istniejącej powierzchni handlowej– podkreśla Dominika Jędrak, Dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku, Colliers International.

-Mniejsze miejscowości stanowią ciekawą opcję dla inwestorów, którzy chcą zaistnieć w nowych, perspektywicznych lokalizacjach. Mapa nowych szlaków handlowych może stanowić pierwszy krok do wskazania miejsc charakteryzujących się wysokim potencjałem, który może przełożyć się na sukces inwestycji.

 

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016