Adept Investment m.in. realizuje PH w Łasku

Około 70 procent Polaków korzystających na co dzień z internetu, chociaż raz w życiu zrobiło zakupy za pośrednictwem sieci. Obliczono, że w 2012 roku sprzedaż internetowa ma odpowiadać za 3,8 proc. handlu detalicznego w Polsce.

W tym roku wartość sprzedaży internetowej ma wzrosnąć o 24 proc., co da wynik 5,6 mld euro. Zakupy w sieci w kraju to od kilku lat najszybciej rosnąca część naszego rynku handlowego – informuje „Rzeczpospolita”.

W Polsce wciąż przybywa nowych sklepów internetowych. Na koniec 2011 roku liczba e-sklepów wynosiła łącznie 10,8 tysięcy. Na koniec 2012 roku ma być ich nawet o ponad tysiąc więcej. Jak informuje gazeta  konkurencja jest na tyle duża, że 29 proc. sklepów internetowych działa krócej niż dwa lata. Wiele z nich zawiesza działalność już po kilku miesiącach.

Do wejścia na Polski rynek przymierza się wciąż amerykański gigant – Amazon. Jego wejście do Polski spowoduje to, że polscy przedsiębiorcy będą musieli skoncentrować się na niszowym, specjalistycznym asortymencie.