Salon Avans

W dniu 5 lipca 2012 roku spółka Open Media podpisała umowę zakupu sieci sklepów Avans.  Avans to jedna z największych polskich sieci elektromarketów z artykułami Multimedia, RTV i AGD, obecna zarówno w małych, jak i dużych miastach, głównie na terenie zachodniej Polski.

Nabycie przez Open Media sieci Avans jest krokiem w kierunku rozwoju potencjału przejmowanej spółki. Nowy właściciel podkreśla, że planuje budowę biznesu w oparciu o markę Avans. – Przejęcie sieci Avans traktujemy jako inwestycję długoterminową w branżę, w którą od dawna inwestujemy i w której mamy olbrzymie doświadczenie, miedzy innymi za sprawą budowania marki Media Expert. Uważamy, że rynek produktów Multimedia, RTV i AGD będzie dynamicznie się zmieniał w kolejnych latach, szczególnie w obszarze kanałów sprzedaży i preferencji konsumenckich, a sieć Avans to spółka z bardzo silnym brandem i dużym potencjałem wzrostu – mówi Arkadiusz Tomala, prezes zarządu Open Media sp. z o.o.

Jako priorytet nowy właściciel stawia sobie rozwój sieci i ekspansję na terenie całego kraju. Planowane jest również dokładne, jak podkreśla, przyjrzenie się ofercie sklepów i jeszcze lepsze dostosowanie jej do oczekiwań klientów z naciskiem na rozwój sprzedaży internetowej.

– Zmiany właścicielskie stwarzają dla sieci Avans niepowtarzalną szansę na odtworzenie siły spółki oraz jej marki, a także przywrócenie jej wiarygodności wśród partnerów biznesowych i klientów oraz systematyczny rozwój całej sieci – podsumowuje Tomala.

Sieć sklepów Avans, dzięki doświadczeniu nowych właścicieli, którzy z sukcesem wprowadzili na rynek markę Media Expert i której obecnie są współwłaścicielami, ma szansę odbudować swoją pozycję w branży. W rankingu zrealizowanym przez dziennik Rzeczpospolita w 2011 roku marka została wyceniona na ponad 133 mln złotych.

Avans, to polska sieć ponad 100 elektromarketów i sklep internetowy. Zajmuje się sprzedażą i serwisowaniem sprzętu AGD, audio i wideo, telefonów i sprzętu komputerowego. Sklepy sieci zlokalizowane są w zachodniej części kraju, z punktami sprzedaży zarówno w miastach średniej i dużej wielkości.