Piotr i Paweł: dobre wyniki spółki w 2012 roku

Supermarket Piotr i Paweł

Supermarket Piotr i Paweł

Sieć supermarketów Piotr i Paweł w pierwszej połowie 2012 roku odnotowała wzrost obrotów o 11 proc.  w porównaniu z 2011 rokiem. Jednocześnie o ponad 2,5 proc. wzrósł udział produktów marki własnej w obrotach sieci.

Plan rozwoju sieci do której obecnie należy 87 sklepów, zakłada otwarcie do końca roku 2012 kolejnych trzech placówek m.in. w Rzeszowie, Szczecinie oraz w Poznaniu. W ostatnim czasie podpisano kolejne umowy najmu, między innymi w nowym centrum handlowym Poznań City Center oraz dwie umowy w Krakowie, gdzie dotychczas nie funkcjonuje żaden sklep pod szyldem Piotr i Paweł.

Pierwszy sklep sieci Piotr i Paweł powstał w 1990 roku z inicjatywy Eleonory Woś oraz jej synów Piotra i Pawła. Natomiast pierwsze umowy na zasadach franczyzy podpisano w 2000 roku, wtedy też stworzono Centrum Logistycznego w Sadach koło Poznania.

Średnia powierzchnia sprzedażowa supermarketów Piotr i Paweł wynosi 1100 mkw., a asortyment sięga 30 tys. pozycji. Od 2003 roku prowadzona jest również sprzedaż internetowa (obecnie funkcjonuje ona w 10 miastach). Sieć należy do Piotr i Paweł SA z siedzibą w Poznaniu. W 2011 roku obroty spółki sięgnęły 1,7 mld zł (wzrost o około 7 proc. w porównaniu z 2010 rokiem).
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016