Carrefour: wzrost sprzedaży w Polsce

Carrefour posiada m.in. 350 sklepów w Polsce

Carrefour posiada m.in. 350 sklepów w Polsce

Francuska sieć handlowa Carrefour ogłosiła w raporcie, że w pierwszej połowie 2012 roku osiągnęła 43,7 mld euro przychodów ze sprzedaży. Były one wyższe o 0,9 proc. od osiągnętych  w tym samym czasie rok wcześniej. Ten wynik  spółka odnotowała dzięki wzrostowi na rynkach wschodzących, zwłaszcza w Ameryce Łacińskiej, gdzie sprzedaż wzrosła o 5,3 proc.

Sprzedaż w Europie (z wyjątkiem Francji) spadł o 3,5 proc. Związane było to przede wszystkim ze zmniejszeniem konsumpcji, zwłaszcza w Europa Południowej. Natomiast  łączna sprzedaż w Polsce, Turcji i Rumunii z wyłączeniem sprzedaży benzyny wzrosła o 4,7 proc. 

Jak wynika z rankingu Global Powers of Retailing Top 250, sieć Carrefour jest drugą co do wielkości siecią na świecie. Pierwszą jest amerykański Wal-Mart stores, inc., a trzecią brytyjskie Tesco.

Grupa Carrefour operuje w 33 krajach. Posiada ponad 15,5 tys. sklepów ( m.in. we w Francji oraz pozostałych krajach europejskich, a także w Ameryce Łacińskiej i Azji). Zatrudnia 475 tys. pracowników. Carrefour istnieje do 1959 roku. W 2010 roku sprzedaż wyniosła ok. 90 mld euro. Grupa zarządza hipermarketami w formatach Carrefour i Carrefour Planet, supermarketami Carrefour Market, sklepami typu conveniance – Carrefour Express, Carrefour City I Carrefour contact, a także Cash&Carry w formatach Atacadao i Promocash. Carrefour Polska posiada 350 sklepów, w tym 84 hipermarkety.
 

Reklama

Galeria Jurajska