Fillip Gabryelczyk ekspert oświetlenia firmy Trilux

Na decyzje konsumentów wpływa nie tylko jakość towaru, ale także sposób jego ekspozycji na półkach sklepowych. Umiejętne wykorzystanie wszystkich właściwości oświetlenia pomaga wydobyć zalety produktów oraz podkreślić najbardziej atrakcyjne miejsca w przestrzeni handlowej. Jednym z miejsc, będącym przykładem odpowiedniego doboru oświetlenia do charakteru wnętrza są Delikatesy BILL we Wrocławiu. Wspólny projekt opracowały firmy Trilux Polska z partnerem handlowym MPROJEKT .

Prace projektowe obejmowały dobór oświetlenia w sali sprzedaży oraz na stoiskach tematycznych. Wybrano kolorystykę ścian, odpowiednie materiały wykończeniowe, elementy wyposażenia sklepu (regały suche i chłodnicze). Zaaranżowano wystrój systemów informacyjnych (kas, punktów obsługi klienta). Projektanci doradzili również w kwestiach ubioru obsługi sklepu.

Oświetlenie ogólne pomieszczenia oparte zostało na oprawach liniowych ze specjalnie zaprojektowanymi odbłyśnikami do oświetlania przestrzeni w alejkach sklepowych i świetlówkami liniowymi. Zastosowanie tych odbłyśników w oprawach spowodowało, że ścieżka komunikacyjna przestrzeni handlowej została przeniesiona z płaszczyzny poziomej (podłogi sklepu) na płaszczyzny pionowe. Podkreślone zostały przede wszystkim fronty regałów sklepowych. Dzięki takiemu oświetleniu uwaga klientów została zwrócona na znajdujące się na półkach produkty, a nie przestrzeń wokół nich.

– Wnętrza sklepów oświetlone w sposób akcentujący konkretne produkty lub strefy stanowi istotny trend w oświetlaniu nie tylko sklepów z żywnością ale również sklepów odzieżowych, meblowych czy salonów samochodowych – dodaje Fillip Gabryelczyk ekspert oświetlenia firmy Trilux – Odpowiednie eksponowanie towaru docenia coraz większa liczba inwestorów branży retail, gdyż przekłada się to nie tylko na atrakcyjniejszy wygląd lub stworzenie atmosfery danego sklepu lecz także na obroty – sklepy lepiej oświetlone potrafią osiągać od 30 do 100% wzrostu obrotu – dodaje ekspert.

Trilux Polska to partner i konsultant w zakresie wszelkich wyzwań dotyczących kreowania m.in. unikalnej przestrzeni handlowej z rozwiązaniami oświetleniowymi w roli głównej. Firma powstała w 1912 roku w Niemczech.

Więcej o projektach firmy będzie można przeczytać w najnowszym wydaniu magazynu Shopping Center Poland.